Fantastische dag in Antwerpen! Mijn jaar is goed

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
gigi
Antw: Fantastische dag in Antwerpen! Mijn jaar is goed

Bericht door gigi » 13 aug 2013, 15:57

Hmmm volgens mij kan je als je bv. een 100-tal hastalissen van het Graandok en een 100-tal hastalissen van Hoevenen naast elkaar legt toch wel zien welke tanden van waar komen!!!

[Bewerkt door gigi op 13-08-2013 om 15:59 NL]

Minilodon

Alopias
Antw: Antw: Fantastische dag in Antwerpen! Mijn jaar is goed

Bericht door Alopias » 13 aug 2013, 15:59

gigi schreef:
Hmmm volgens mij kan je als je bv. een 100-tal hastalissen van het Graandok en een 100-tal hastalissen van Hoevenen toch wel zien welke tanden van waar komen!!!
inderdaad. Daarom plaats ik liever geen andere vondsten.

groeten
Aaron

Nullus finis longius si quod facis delectaris

Smaug
Community Manager
Has thanked: 225 times
Been thanked: 109 times

Bericht door Smaug » 13 aug 2013, 16:50

Lieve mensen,

Ik ga u vriendelijk doch dringend verzoeken de toon in deze draad te veranderen opdat er geen onnodige acties hoeven te worden ondernomen.

Het enige dat ik over deze kwestie wil zeggen is het volgende:

Diegenen die aan de tanden kunnen herkennen waar iets vandaan komt zijn naar alle waarschijnlijkheid al bekend met de vindplaats. Een leek of een casual verzamelaar kan dat naar waarschijnlijkheid niet en is dus niet bekend met de site.

Indien iemand geen fotos wil laten zien van andere vondsten (om wat voor reden dan ook), dan is dat zijn of haar goed recht. Een ander kan niet dwingen deze fotos openbaar te maken (niet op dit forum iig).

My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!

arienvanoord

Bericht door arienvanoord » 13 aug 2013, 17:37

Met zo,n altitude als Aaron zal je niet snel op andere forums worden toegelaten helaas dat hij zijn andere vondsten niet wilt laten zien we zullen onze Aaron vast wel eens tegen komen

Grtn Arien

ilse

Bericht door ilse » 13 aug 2013, 21:48

Alopias schreef:
hallo Jeroen,

Het laatste wat ik ga doen is foto's van mij gehele Antwerpen collectie helemaal bloot op het forum plaatsen. Ik denk dat er naar foto's gevraagd wordt puur omdat men aan de hand van de vondsten weeral wilt trachten info over mijn plaats te weten te komen. Dit merk ik in andere topics en via mail ook. Ik zou dan zogezegd 'trots' mijn collectoe showen terwijl het achter mijn rug gewoon om de vindplaats gaat. Ik zeg niet dat jij er zo over denkt. Maar er zijn mensen die er van durven te profiteren. Vandaar dat ik enkel de toppers op het forum zet, maar dat zou ik dan beter ook niet meer doen.

Mijn collectie mag je gerust live komen bezichtigen als je dat interessant zou vinden.:) Maar geen foto's op het forum.

groeten
Aaron

PS, je hebt mail

[Bewerkt door Alopias op 13-08-2013 om 12:21 NL]
Hoi Aaron,er wordt je toch alleen maar gevraagd om fotookes te laten zien van je vondsten en niet van de omgeving dus...
En als het van een onbekende geheime vindplaats gaat dan weet niemand van waar ze zijn als men de tanden ziet...

Groetjes... Ilse

FOSSILS ARE FOR EVER!

ilse

Bericht door ilse » 13 aug 2013, 21:54

Alopias schreef:
hallo Jeroen,

Het laatste wat ik ga doen is foto's van mij gehele Antwerpen collectie helemaal bloot op het forum plaatsen. Ik denk dat er naar foto's gevraagd wordt puur omdat men aan de hand van de vondsten weeral wilt trachten info over mijn plaats te weten te komen. Dit merk ik in andere topics en via mail ook. Ik zou dan zogezegd 'trots' mijn collectoe showen terwijl het achter mijn rug gewoon om de vindplaats gaat. Ik zeg niet dat jij er zo over denkt. Maar er zijn mensen die er van durven te profiteren. Vandaar dat ik enkel de toppers op het forum zet, maar dat zou ik dan beter ook niet meer doen.

Mijn collectie mag je gerust live komen bezichtigen als je dat interessant zou vinden.:) Maar geen foto's op het forum.

groeten
Aaron

PS, je hebt mail

[Bewerkt door Alopias op 13-08-2013 om 12:21 NL]

Heb wel zin om je collectie te bezien, wanneer spreken we af Aaron?

Gr John,

[Bewerkt door ilse op 13-08-2013 om 22:18 NL]

FOSSILS ARE FOR EVER!

donckey

Bericht door donckey » 14 aug 2013, 02:20

Waarom wordt er door sommige van jullie zo getwijfeld aan de oprechtheid van de supervondsten van Aaron? :(
En wat zou een uitgebreide fotosessie van zijn overige tanden moeten bewijzen?
Al heb ik (helaas) weinig verstand van haaientanden, ik zou niet weten waarom ik aan Aaron zou moeten twijfelen.
Ik hoop dat Aaron nog vele Somni's en ander moois op zijn speciale plekje zal vinden :D
Kan toch heel goed zijn dat hij een laagje en/of locatie heeft gevonden dat afwijkende vondsten laat zien ten opzichte van het de nu geldende statistieken.

Peter

donckey

Mega_Lo

Bericht door Mega_Lo » 14 aug 2013, 11:55

donckey schreef:
Waarom wordt er door sommige van jullie zo getwijfeld aan de oprechtheid van de supervondsten van Aaron? :(
Al heb ik (helaas) weinig verstand van haaientanden, ik zou niet weten waarom ik aan Aaron zou moeten twijfelen.
Ik hoop dat Aaron nog vele Somni's en ander moois op zijn speciale plekje zal vinden :D
Kan toch heel goed zijn dat hij een laagje en/of locatie heeft gevonden dat afwijkende vondsten laat zien ten opzichte van het de nu geldende statistieken.

Peter
Helemaal mee eens!

stiek
Been thanked: 12 times

Bericht door stiek » 14 aug 2013, 12:23

donckey schreef:

Peter
Hallo Peter,

Ik kan me best voorstellen dat verschillende mensen twijfels hebben bij deze vondsten van Aaron.
Ikzelf heb er ook mijn twijfels over, maar ik maak me er niet zo druk over.
wat ik wel vind dat op een forum zoals fossielnet alsmede op andere fora geen onwaarheden geschreven moeten worden.
Het is niet zo dat ik zeg dat Aaron onwaarheden schrijft, maar als er dan vragen over komen zou hij er toch wel iets meer van kunnen vertellen om het aannemelijker te maken.
De vindplaats hoeft hij niet te vertellen, want de meeste die gereageert hebben kennen Antwerpen e.o van haver tot gort, dus die weten toch wel waar de vindplaatsen in dat gebied liggen.
Aan Aaron zou ik willen vragen, vertel iets van de andere tandjes die je daar gevonden of niet gevonden hebt, b.v de bewaartoestand van het ander gevonden materiaal.
Hieruit kunnen verschillende verzamelaars wel opmaken of deze vondsten op een dag mogelijk zijn, of dat het hele verhaal verzonnen is.

Het leven van een verzamelaar gaat niet altijd over rozen.

Groeten Hans

Hans

Abri

Bericht door Abri » 14 aug 2013, 12:59

Ben de laatste tijd niet meer actief op het forum en mijn status kan het best omschreven worden als "slapende gebruiker". Stijn attendeerde mij op deze topic en ik wil toch graag even reageren.

Heren, de redenatie klopt, echter houden jullie geen rekening met de verdeling van het materiaal tijdens het opspuiten. Het zwaardere materiaal (botten, fosforietknollen, grotere tanden etc.) concentreert zich bij de spuitmond van de pijp (spuitgat). Het lichtere materiaal (kleinere tandjes, schelpjes, beenvismateriaal etc.) vloeit verder. Ik heb regelmatig zulke laagjes gevolgd en dagen gehad met één of meerdere Somniosus tanden of fragmenten maar met weinig tot geen hastalis. Wel vond ik in die laagjes de nodige zandhaaitjes en noto’s.

Zullen we Aron niet gewoon het voordeel van de twijfel geven?
Hoe groot was de vis die jullie vroeger vingen? Hoe hard reed je brommer? Met hoeveel meisjes had je op vakantie gezoend.. ik bedoel maar ;)

De volgende keer “gebaseerd op een waargebeurd verhaal” onder je post zetten ;)

Always progressive!

Gesloten