Nog een haaientand Valkenburg
Nog een haaientand Valkenburg
Dit tandje kom ik net tegen tijdens het prepareren. Het zichtbare gedeelte is iets meer dan 3mm. Ik tel 4 bijspitsen. Hij komt alleen op een nogal ongelukkige manier uit het mergel. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Marijn
Antw: Nog een haaientand Valkenburg
Hoi Marijn,
Leuk tandje, lijkt mij een galeorhinus girordoti. (Ik ben er alleen niet zeker van. Zou je nog wat (betere) foto's kunnen plaatsen?)
Je kan de mergel inderdaad het best verwijderen met een tandenborstel.
Grtz mendel
Leuk tandje, lijkt mij een galeorhinus girordoti. (Ik ben er alleen niet zeker van. Zou je nog wat (betere) foto's kunnen plaatsen?)
Je kan de mergel inderdaad het best verwijderen met een tandenborstel.
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Dan ga ik met de tandenborstel aan de slag. Betere foto's maak ik zodra hij helemaal zichtbaar is.
Marijn
Marijn
Ik krijg het niet goed op de foto, maar ik denk wel dat het een tand is van Galeorhinus girardoti. Na het prepareren bleken er aan de andere kant geen bijspitsen te zijn en foto's van google kwamen overeen(ik heb wel nagekeken of deze foto's van een betrouwbare site komen). Het tandje is helemaal compleet. Hoe bewaren jullie de kleine fossielen eigenlijk zonder ze kwijt te raken? Kopen jullie op het internet per keer honderd micromount doosjes of hebben jullie daar toch een handigere manier voor gevonden?
Marijn
[Bewerkt door Marijn14 op 16-08-2013 om 15:41 NL]
[Bewerkt door Marijn14 op 16-08-2013 om 16:19 NL]
Marijn
[Bewerkt door Marijn14 op 16-08-2013 om 15:41 NL]
[Bewerkt door Marijn14 op 16-08-2013 om 16:19 NL]
Hoi Marijn,
Ik gebruik vaak plastic zakjes ook is een medicijndoosje erg handig.
Grtz mendel
Ik gebruik vaak plastic zakjes ook is een medicijndoosje erg handig.
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden