Megalodon?
Megalodon?

Kun je aan de vorm van de kroon of de karteling zien of dit een meg is? Auriculatus zou volgens mij ook kunnen??? De tand komt uit Doel.
Groetjes Frank
Antw: Megalodon?

Hier de gezaagde snijrand; wat me opvalt is dat niet elk zaagtandje even breed is.
Frank
- Hieronymus
- Contacteer:
uit doel?, dan kan ik al bijna zeker zeggen megalodon, het heeft toch veeeeeeel meer weg van en meg dan van auriculatus of angustidens
grtz jeroen
[Bewerkt door Hieronymus op 27-12-2005 om 19:07 NL]
grtz jeroen
[Bewerkt door Hieronymus op 27-12-2005 om 19:07 NL]
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com
volgens mij is het ook een megalodon.
Best een mooie vondst!!!
Groetjes Ivo
Best een mooie vondst!!!
Groetjes Ivo
zoeken is leven, leven is zoeken
ik denk ook megalodon, hoewel het wat mij betreft qua vorm ook nog wel een angustidens kan zijn... (wat mij betreft dus, maar ik ken dat niet goed)
maar die komt zeker weer niet voor in antwerpen...
maar die komt zeker weer niet voor in antwerpen...
Post mortem we sort 'em!
het is volgens mij een megalodon
Waar heb je hem gevoden op de plaats wat eerst ook bekend was.
Waar heb je hem gevoden op de plaats wat eerst ook bekend was.
Precies de locatie die je ooit aangaf op dit forum:
richting Doel, onder ijzeren brug door, na 400 meter links. Was eenvoudig te vinden, dankzij je uitleg. Nog bedankt.
Groeten Frank
richting Doel, onder ijzeren brug door, na 400 meter links. Was eenvoudig te vinden, dankzij je uitleg. Nog bedankt.
Groeten Frank
Ik ben op die locatie twee keer geweest in totaal ong 40 tanden, de meeste zijn kapot. Een paar Meg stukken tot 7 cm, ééntje van 7 cm waarbij alleen het puntje is afgebroken.
Tijdens het rondwandelen drie weken terug, vlakbij het deurgangdok, dus niet op de door jou aangegeven plek had ik een supermooie complete hastalis van 7 cm gevonden.
Die lag daar heel mooi te glimmen in de zon.
Ik kom al jaren af en toe in Doel, de ene keer vind je meer dan de andere keer maar ik vind het een leuke spot.
Jammer dat het nu bijna overal verboden terrein is, lopen we flink wat tanden door mis.
Tijdens het rondwandelen drie weken terug, vlakbij het deurgangdok, dus niet op de door jou aangegeven plek had ik een supermooie complete hastalis van 7 cm gevonden.
Die lag daar heel mooi te glimmen in de zon.
Ik kom al jaren af en toe in Doel, de ene keer vind je meer dan de andere keer maar ik vind het een leuke spot.
Jammer dat het nu bijna overal verboden terrein is, lopen we flink wat tanden door mis.