(Krijt) Fossielen van het strand bij Dover, Engeland
(Krijt) Fossielen van het strand bij Dover, Engeland
Mijn vader heeft voor mij twee stenen mee genomen van een reis naar Engeland, maar een steen was bruikbaar. Hij had zich vergist en ook een brok vuursteen meegenomen. Het andere blok lijkt ook niet veel fossielen te bevatten: ik ben al bijna door de steen heen. Toch blijven zulke schelpjes en andere kleine fossielen ook leuk. De vondsten stammen Krijt en komen van het strand bij Dover. Weet iemand welke soorten het zijn(of wat het laatste object is)?
Marijn
[Bewerkt door Marijn14 op 23-08-2013 om 18:36 NL]
Antw: (Krijt) Fossielen van het strand bij Dover, Engeland
Hoi Marijn,
Foto 1: Zee-egel of brachiopode. (Kun je hier nog wat foto's van maken?
Foto 2/3: Brachiopode.
Foto 4/5: Lijkt mij eerder een geologisch verschijnsel.
Grtz mendel
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Antw: Antw: (Krijt) Fossielen van het strand bij Dover, Engeland
Ik zag ook al enkele kenmerken van Brachiopoden in de fossielen. Het kleine stukje wat zich bij het fossiel op foto 1 bevind is volgens mij een kamer van een ammoniet. Over de laatste foto twijfelde ik ook over het zijn van een fossiel.Mendel schreef:
Hoi Marijn,
Grtz mendel
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo,ik denk links op de eerste foto een Bivalve rechts, het stukje komt volgens mij van een Zeester.
GR
GR
strandjutters
Dat zou nog leuker zijn. Kun je een voorbeeld geven van zo'n schijfje?strandjutters schreef:
Hallo,ik denk links op de eerste foto een Bivalve rechts, het stukje komt volgens mij van een Zeester.
GR
Marijn
Marijn,
Die laatste zou ik wel even bijhouden, dacht dat ik dat gezien had op een Britse serie over de krijtrotsen. Was interessant genoeg om daar besproken te zijn.
Helaas weet ik niet wat het is, een kwal zal het wel niet zijn geweest?
Duys
Die laatste zou ik wel even bijhouden, dacht dat ik dat gezien had op een Britse serie over de krijtrotsen. Was interessant genoeg om daar besproken te zijn.
Duys
- Spongebob
- Has thanked: 435 times
- Been thanked: 658 times
De aanzet van de beitel is bovenaan nog te zien. Het is gewoon de slagkegel van de spanningstrillingen die zich door de klap in het kalkgesteente hebben verspreid.Duys schreef:
Marijn,
Duys
Time fades away (Neil Young)
Antw: Antw: Antw: (Krijt) Fossielen van het strand bij Dover, Engeland
Goed gezien. Daar had ik inderdaad mijn beitel neergezet. Ik bewaar hem wel nog even voor het geval dat het toch iets mocht zijn. Ik ga de Brachiopoden ook even bij UK fossils laten zien. Daar weten ze denk ik wel om welke soort het gaat.Spongebob schreef:De aanzet van de beitel is bovenaan nog te zien. Het is gewoon de slagkegel van de spanningstrillingen die zich door de klap in het kalkgesteente hebben verspreid.Duys schreef:
Marijn,
Duys
Marijn