Een paars achtige gesteente

Discussieer hier over sedimentaire, vulkanische en overige gesteenten
Plaats reactie
Geode123
Een paars achtige gesteente

Bericht door Geode123 » 03 sep 2013, 21:39

Afbeelding

Hallo iedereen,

ik heb toen de tijd in Oostenrijk op de Wildseeloder een flinke wandeling gemaakt en vervolgens kwam ik deze gesteente tegen. Het heeft in het midden een doffe paarse kleur met roestacthige randen eromheen. er zit ook wat serpentijn in. enig idee wat dit zou kunnen zijn??

Gr. Geode123

Spongebob
Has thanked: 411 times
Been thanked: 633 times
Re: Een paars achtige gesteente

Bericht door Spongebob » 03 sep 2013, 23:15

Hier in ZO-Drenthe werden ooit bij het ontginnen van veengebieden bij het diepploegen ijzeroerlagen losgetrokken waarbij ook blauwe vivianiet tevoorschijn kwam. Daar lijkt jouw steen wel iets van weg te hebben. Op de foto ziet het blauw uit, terwijl je schrijft dat het paarsachtig is. Dus twijfel ik.

Time fades away (Neil Young)

Geode123
Re: Re: Een paars achtige gesteente

Bericht door Geode123 » 04 sep 2013, 19:48

Spongebob schreef:
Hier in ZO-Drenthe werden ooit bij het ontginnen van veengebieden bij het diepploegen ijzeroerlagen losgetrokken waarbij ook blauwe vivianiet tevoorschijn kwam. Daar lijkt jouw steen wel iets van weg te hebben. Op de foto ziet het blauw uit, terwijl je schrijft dat het paarsachtig is. Dus twijfel ik.
ik heb er een zaklamp op laten schijnen omdat de foto er niet duidelijker erop werd, ik had het namelijk gisteravond op de foto gezet. het lijkt misschien blauw maar het is toch paars.

Plaats reactie