amethist gezocht
- kevin.siepman
amethist gezocht
hallo
ik ben opzoek naar slijpbare amethist kan iemand iets missen heel graag
gr kevin
ik ben opzoek naar slijpbare amethist kan iemand iets missen heel graag
gr kevin
steentjes, steentjes,steentjes!!!!
Antw: amethist gezocht
Wil je dan die ruilen of?
misschien ligt er eentje thuis ik maak dan wel een foto
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
De fossiel.net shop? 4 tot 6 euro voor een stukje...
Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
- kevin.siepman
Antw: Antw: amethist gezocht
ik wil wel ruilen heb wel agaat en jaspagaat geslepen en 1 amoniet foto volgt later weldonna:) schreef:
Wil je dan die ruilen of?
steentjes, steentjes,steentjes!!!!

hoi Kevin is dit wat je bedoeld?

- Spongebob
- Has thanked: 411 times
- Been thanked: 633 times
Re: Antw: amethist gezocht
Ik ook niet, maar dit stuk lijkt me eerder op fluoriet.donna:) schreef:
hoi Kevin is dit wat je bedoeld?of niet want heb niet zo'n verstand van mineralen
Time fades away (Neil Young)
Re: amethist gezocht
Volgens mij is het Amethystkwarts, gezien breukvlakken, glans en specifieke kleuren.
Er is echter een groot verschil tussen Amethyst en Amethystkwarts. Amethyst is meestal vrij egaal van kleur en komt vooral voor binnenin geoden. Amethystkwarts is meestal sterk gezoneerd (paarse partijen die in intensiviteit verschillen, afgewisseld met witte kwartsbanden en vaak doortrokken met breuklijnen) en is vooral gevormd als scheuropvullingen in met name kwartsietische zandsteen (o.a. Canada en Zuid-Afrika). Amethystkwart is in het algemeen ook goedkoper dan Amethyst. Zowel Amethyst als Amethyskwarts kunnen in slijpbare kwaliteiten voorkomen. Het prijsverschil kan echter enorm zijn! Ik vraag mij daarom af: welke Amethyst zoekt deze jongeman en welke bewerking heeft hij voor ogen? Dit bepaald nl. sterk of wij hem als forumleden verder kunnen helpen of kunnen doorverwijzen. Zou het gaan om een eenvoudig stukje Amethystkwarts, dan kan ik hem daarin ook wel voorzien.
In dat geval mag je me mailen, Kevin.
[Bewerkt door adekker op 06-09-2013 om 15:43 NL]
Er is echter een groot verschil tussen Amethyst en Amethystkwarts. Amethyst is meestal vrij egaal van kleur en komt vooral voor binnenin geoden. Amethystkwarts is meestal sterk gezoneerd (paarse partijen die in intensiviteit verschillen, afgewisseld met witte kwartsbanden en vaak doortrokken met breuklijnen) en is vooral gevormd als scheuropvullingen in met name kwartsietische zandsteen (o.a. Canada en Zuid-Afrika). Amethystkwart is in het algemeen ook goedkoper dan Amethyst. Zowel Amethyst als Amethyskwarts kunnen in slijpbare kwaliteiten voorkomen. Het prijsverschil kan echter enorm zijn! Ik vraag mij daarom af: welke Amethyst zoekt deze jongeman en welke bewerking heeft hij voor ogen? Dit bepaald nl. sterk of wij hem als forumleden verder kunnen helpen of kunnen doorverwijzen. Zou het gaan om een eenvoudig stukje Amethystkwarts, dan kan ik hem daarin ook wel voorzien.
In dat geval mag je me mailen, Kevin.
[Bewerkt door adekker op 06-09-2013 om 15:43 NL]
Old rockhounds never die, they just slowly petrify!