Walking with Cavemen

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
webmaster
Senior Lid
Contacteer:
Walking with Cavemen

Bericht door webmaster » 27 dec 2005, 12:44

Tip voor de liefhebbers van menselijke evolutie:

Walking with Cavemen, tijdreis van aapmens tot Homo sapiens.
Vandaag, dinsdag 27 december
Nederland 1, 18.50 uur.

Dit is deel één van een driedelige serie over menselijke evolutie. Deel één brengt in beeld hoe de aapmens na ingrijpende veranderingen van flora en fauna in Oost Afrika zo\'n drie en een half miljoen jaar geleden op twee benen is gaan lopen.

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

ErikB
Antw: Walking with Cavemen

Bericht door ErikB » 27 dec 2005, 12:58

En voor 17,95 heb je de DVD met alle drie de afleveringen erop en kun je er nog 2 uitzoeken.

Gegroet

Erik

fossielengek

Bericht door fossielengek » 27 dec 2005, 13:49

cool, bedankt voor de tip

Mammoetkies

Bericht door Mammoetkies » 27 dec 2005, 16:07

webmaster schreef:

Nederland 1, 18.50 uur.

Dit is deel één van een driedelige serie over menselijke evolutie. Deel één brengt in beeld hoe de aapmens na ingrijpende veranderingen van flora en fauna in Oost Afrika zo\'n drie en een half miljoen jaar geleden op twee benen is gaan lopen.

ik ga zeker kijken, ik vind dat wel grappig en bijzonder. je neemt een aap enn -poef- het is een homo sapiens, of gaat het anders
grrr
mammoetkies

Gr. Auke-Florian

Mammoetkies

Bericht door Mammoetkies » 27 dec 2005, 17:29

webmaster schreef:

Nederland 1, 18.50 uur.

Nog een tip is de serie: evolution
deze serie, op national geographic, gaat over de evolutie, de laatse 2 afleveringen heb ik gezien. ze gingen over de sieraden van onze voorouders, en de laatste ging over: god of de evolutie. Heel leuk om te zien.

Evolution
Elke donderdag
Volgens mij om 8 uur (ik weet dit niet zeker)

meerdere programma\'s op national geographic gaan nu over de evolutie, want samen met IBM hebben ze 40 miljoen voor dit onderzoek gestort om meer te weten te komen over de evolutie. 40 MILJOEN daar kan je ook heeeel veeeel fossielen voor kopen.

Grrr mammoetkies

(nvd Frederik: je leest best in\'t vervolg je postje eens na, ik heb er 15 typfouten uitgehaald... :) )

[Bewerkt door Frederik op 28-12-2005 om 15:50 NL]

Gr. Auke-Florian

cru84
Contacteer:

Bericht door cru84 » 28 dec 2005, 13:36

Voor mensen die het interresant vinden kan de volgende boeken aanbevelen:
How humans evolved.
Human evolotion

Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe

Mammoetkies
Antw: Antw: Walking with Cavemen

Bericht door Mammoetkies » 29 dec 2005, 19:23

mammoetkies schreef:
webmaster schreef:

Nederland 1, 18.50 uur.

Nog een tip is de serie: evolution
deze serie, op national geographic, gaat over de evolutie, de laatse 2 afleveringen heb ik gezien. ze gingen over de sieraden van onze voorouders, en de laatste ging over: god of de evolutie. Heel leuk om te zien.

Evolution
Elke donderdag
Volgens mij om 8 uur (ik weet dit niet zeker)

meerdere programma\'s op national geographic gaan nu over de evolutie, want samen met IBM hebben ze 40 miljoen voor dit onderzoek gestort om meer te weten te komen over de evolutie. 40 MILJOEN daar kan je ook heeeel veeeel fossielen voor kopen.

Grrr mammoetkies

(nvd Frederik: je leest best in\'t vervolg je postje eens na, ik heb er 15 typfouten uitgehaald... :) )

[Bewerkt door Frederik op 28-12-2005 om 15:50 NL]

Ik weet het. Ik heb het snel geschreven want ik zat volgens mijn moeder al veel te lang op de computer. Het is trouwens een erg leuke serie. Nog bedankt Frederik!
Gr. Mammoetkies

Gr. Auke-Florian

cru84
Contacteer:

Bericht door cru84 » 30 dec 2005, 11:11

Gisteren een stuk gezien. Best grappig om te kijken. Wel jammer dat ze veel als feit brengen. Zo is het laatste woord nog niet gezegd over de \"out of Africa theorie\" en vele andere zaken.

Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe

Mammoetkies

Bericht door Mammoetkies » 31 dec 2005, 22:45

Ik heb alle afleveringden gezien heel leerzaam maar mijn moeder vind het maar zo zo en vraagde de hele tijd, hoe weten ze dat dan. ZE DENKT DAT ZE HET VERZONNEN HEBBEN!!!!!Dus nu de vraag: hoe weten ze dat allemaal?

Gr.

Gr. Auke-Florian

cru84
Contacteer:

Bericht door cru84 » 01 jan 2006, 13:50

Door veel en lang onderzoek van archeologen, geologen, biologen etc.
Bij opgraving kan men humanide resten, werktuigen, resten van dieren.
Door sporen analyse te doen op werktuigen kan je er achter komen waarvoor ze gebruikt zijn. Hout geeft een ander \"spoor\"dan het snijden van vlees. Aan de humanide resten kan je zien dat de Neaderthaler een bikkel was, veel geheelde bot breuken ed.
Ik heb niet alles gezien maar heb geen echte fouten kunnen ontdekken (zag de helft van 1 aflevering)Wel zijn er veel zaken waarover nog veel discussie is.

Goethe

Gesloten