Wie kan mij iets meer vertellen over deze mammoetkies?
Wie kan mij iets meer vertellen over deze mammoetkies?
Voor een educatief project ben ik gevraagd deze kies te beschrijven. Ik zou graag willen weten hoe ik aan de lamellen kan zien hoe oud deze mammoet was toen hij/zij stierf en eventuele aanvullende info over de kies. Alvast bedankt!
Antw: Wie kan mij iets meer vertellen over deze mammoetkies?
Het is een onderkaakse m3. Aan de hand van het aantal lamellen en de mate van slijtage, kan je aan de hand van LAWS R.M., 1966 - Age criteria for the African elephant, Loxodonta
a. africana. East African Wildlife Journal, 4, 1-37 (of MOL D., & VAN ESSEN H., 1992 - De mammoet; sporen uit de IJstijd. Uitgeverij BZZTOH, Den Haag, 1-139) de leeftijd van het individu op moment van overlijden in African Elephant Years bepalen.
Groeten,
Bram
a. africana. East African Wildlife Journal, 4, 1-37 (of MOL D., & VAN ESSEN H., 1992 - De mammoet; sporen uit de IJstijd. Uitgeverij BZZTOH, Den Haag, 1-139) de leeftijd van het individu op moment van overlijden in African Elephant Years bepalen.
Groeten,
Bram
Antw: Wie kan mij iets meer vertellen over deze mammoetkies?
Dank je wel Bram. Is dat een boekje of is het ook op te zoeken online? Ik ben niet thuis in deze materie, neem mij niet kwalijk. Betekent een M3 dat dit de derde kies is?
groet,
Christel
groet,
Christel