Spelletje
- Smaug
- Community Manager
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 109 times
Antw: Spelletje
*Even een tussendoortje, de Lariks bestaat niet meer, een paar maanden geleden is die naam veranderd in het oud hollandse Lork. Zie de nieuwe Heukels Flora...
My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
Sequoia is inderdaad een conifeer, in Nederland is deze maar slecht winterhard, vooral in de jeugdfase.
Van dit geslacht zijn exemplaren bekend van meer dan 1000 jaar oud.
Bij het geslacht dat ik voor ogen heb zijn de naalden vergroeid tot echte blaadjes, komt oorsponkelijk uit China en is volledig winterhard.
Van dit geslacht zijn exemplaren bekend van meer dan 1000 jaar oud.
Bij het geslacht dat ik voor ogen heb zijn de naalden vergroeid tot echte blaadjes, komt oorsponkelijk uit China en is volledig winterhard.
wie zoekt zal vinden.
Sorry Erik,
Ik had je antwoord in eerste instantie niet gezien en daardoor anderen weer aan het denken gezet.
Het gaat hier inderdaad om de Ginkgo.
Het is een overgangsvorm tussen naaktzadigen en bedektzadigen maar wordt door botanici tot de coniferen gerekend.
De boom is jarenlang uitgestorven gewaand maar ergens in het koude China weer terug gevonden.
Vanuit fossiele opgravingen zijn naast de ons bekende Ginkgo biloba nog 2 andere soorten bekend.
Wat mij betreft mag je anderen weer wat voorschotelen.
Guido
[Bewerkt door Guido op 03-01-2006 om 10:42 NL]
Ik had je antwoord in eerste instantie niet gezien en daardoor anderen weer aan het denken gezet.
Het gaat hier inderdaad om de Ginkgo.
Het is een overgangsvorm tussen naaktzadigen en bedektzadigen maar wordt door botanici tot de coniferen gerekend.
De boom is jarenlang uitgestorven gewaand maar ergens in het koude China weer terug gevonden.
Vanuit fossiele opgravingen zijn naast de ons bekende Ginkgo biloba nog 2 andere soorten bekend.
Wat mij betreft mag je anderen weer wat voorschotelen.
Guido
wie zoekt zal vinden.
- Mammoetkies
Daar gaat \'ie dan:
Van welke vogel -waarvan een nauwe verwant in Mill voorkomt- werden de laatste dieren in 1844 gedood?
Van welke vogel -waarvan een nauwe verwant in Mill voorkomt- werden de laatste dieren in 1844 gedood?
Oke volgende vraag:
Van welk ijstijddier werd in 1627 in Polen de laatste neergeschoten?
Succes!
Bram.
Van welk ijstijddier werd in 1627 in Polen de laatste neergeschoten?
Succes!
Bram.