Oproep: aanvullen soortenlijst Miste

Updates, mededelingen en suggesties voor deze website.
Plaats reactie
Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Oproep: aanvullen soortenlijst Miste

Bericht door Frederik » 16 sep 2013, 16:39

Nu er weer een zoekweek is geweest in Miste, die duidelijk erg gesmaakt is geweest en door vele forumleden is bezocht (hulde aan de wtkg hiervoor), durf ik het aan om een kleine oproep te plaatsen.
Zoals jullie zien achter onderstaande link is onze database voor Miste nog niet helemaal compleet (met records voor slechts 8 soorten):
http://www.fossiel.net/id_system/specie ... plaats=216

Als jullie de komende dagen en weken verder uitzoeken en sorteren, en jullie vondsten op foto zetten en determineren, zou het misschien geen slecht idee zijn om samen de gaten in het systeem te dichten voor deze locatie? Zo kunnen de vele mensen voor wie dit bezoek aan Miste het eerste was, mee delen in de kennis en ervaring van de meer ervaren rotten.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Marijn14
Antw: Oproep: aanvullen soortenlijst Miste

Bericht door Marijn14 » 16 sep 2013, 16:49

Frederik schreef:
Nu er weer een zoekweek is geweest in Miste, die duidelijk erg gesmaakt is geweest en door vele forumleden is bezocht (hulde aan de wtkg hiervoor), durf ik het aan om een kleine oproep te plaatsen.
Zoals jullie zien achter onderstaande link is onze database voor Miste nog niet helemaal compleet (met records voor slechts 8 soorten):
http://www.fossiel.net/id_system/specie ... plaats=216

Als jullie de komende dagen en weken verder uitzoeken en sorteren, en jullie vondsten op foto zetten en determineren, zou het misschien geen slecht idee zijn om samen de gaten in het systeem te dichten voor deze locatie? Zo kunnen de vele mensen voor wie dit bezoek aan Miste het eerste was, mee delen in de kennis en ervaring van de meer ervaren rotten.
Lijkt mij ook een goed idee. Dat maakt het voor mensen die nog nooit gezocht hebben in Miste ook een stuk makkelijker. Ik wil ook wel helpen, maar de enige soort die ik nu ken van mijn vondsten zijn een C. hastalis en een otoliet met de naam Colliolus friedbergi(er was een expert aanwezig)

Marijn

[Bewerkt door Marijn14 op 16-09-2013 om 17:02 NL]

Marijn14

Bericht door Marijn14 » 24 sep 2013, 17:06

De eerste gedetermineerde gastropode is verzonden. Er zullen meer volgen want ik heb het boek Mollusken uit het mioceen van Winterswijk/Miste gekocht en vandaag ontvangen.

Marijn

nijntje

Bericht door nijntje » 25 sep 2013, 14:21

hoi op de site van de wtkg staat ook een soortenlijst. ..kan iedereen misschien verder helpen.
http://www.wtkg.org/geo_soortenlijsten.html#MISTE

het schattige nijntje vind de mooiste
schatten

Plaats reactie