Museum Rdam houdt grote schoonmaak: verkoop botten en boeken

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
donckey
Antw: Antw: NHM Rotterdam doet botten in verkoop

Bericht door donckey » 16 sep 2013, 22:07

Trilobite schreef:
En dan drie uur later... Het duurde even om die humerus schoon te maken, maar was zeker de moeite waard. Er zat een heleboel zee troep op, wat altijd leuk is om weg te halen. En botten met meer aankoeksels zijn vaak ook in betere staat.

Maar anyway, dit zijn de drie botten die ik heb gekocht. De twee paarden botten zijn best mooi en de neushoorn radius past mooi in de andere neushoorn humerus en ulna die ik heb.
Ik dacht dat je maar een bot per persoon mocht aanschaffen, of heb je familie/vrienden aan het werk gezet :D

Peter

donckey

donna:)
Antw: NHM Rotterdam doet botten in verkoop

Bericht door donna:) » 16 sep 2013, 22:45

ik zie wel steeds mendel met zijn blauwe vest. maar wie is nikola ik zie haar niet... cool zeg jammer dat ik daar niet was maar binnenkort ga ik naar de vismarkt naar kun je w 100 botten gratis meenemen :)

Theo
Been thanked: 1 time
Antw: Antw: Antw: NHM Rotterdam doet botten in verkoop

Bericht door Theo » 17 sep 2013, 16:56

donckey schreef:
Trilobite schreef:
En dan drie uur later... Het duurde even om die humerus schoon te maken, maar was zeker de moeite waard. Er zat een heleboel zee troep op, wat altijd leuk is om weg te halen. En botten met meer aankoeksels zijn vaak ook in betere staat.

Maar anyway, dit zijn de drie botten die ik heb gekocht. De twee paarden botten zijn best mooi en de neushoorn radius past mooi in de andere neushoorn humerus en ulna die ik heb.
Ik dacht dat je maar een bot per persoon mocht aanschaffen, of heb je familie/vrienden aan het werk gezet :D

Peter
niemand verbood je om je pa en lief mee te brengen, zij mochten ook één bot kopen

Theo

mendel
Antw: Antw: Antw: Antw: NHM Rotterdam doet botten in verkoop

Bericht door mendel » 17 sep 2013, 17:57

Theo schreef:
donckey schreef:
Trilobite schreef:

Peter
niemand verbood je om je pa en lief mee te brengen, zij mochten ook één bot kopen
En dan waren er ook nog eens (kleine) kinderen die begonnen met het "Eentje voor mama, eentje voor papa, eentje voor oma, eentje voor mijn broertje" verhaal. :D

[Bewerkt door mendel op 17-09-2013 om 18:01 NL]

Facta non verba- Geen woorden maar daden

Mega_Lo

Bericht door Mega_Lo » 17 sep 2013, 19:52

"eentje voor mijn vriendje , eentje voor mijn vriendinnetje, eentje voor mijn buurman, eentje voor mijn buurvrouw en eentje voor de kat en eentje voor de hond".
die werkt ook erg goed ;)

donna:)

Bericht door donna:) » 17 sep 2013, 20:15

Haha xD zelf ook gebruikt zeker ;)?

sjaak
Has thanked: 373 times
Been thanked: 362 times
Contacteer:

Bericht door sjaak » 17 sep 2013, 20:31

Er waren ook wat mensen die corresponderende botten hadden uitgezocht, bijvoorbeeld een bekkenfragment en een dijbeenkop van een mammoet. Dat vond ik wel leuk.

Groet,

Niels

mars33

Bericht door mars33 » 17 sep 2013, 21:32

Ze verkopen nog steeds botten. Ze hebben vooral nog kootjes, sprongbeentjes, hielbeentjes, paar kleine werveltjes en fragmenten, maar ik wist nog een leuk stuk zwaar versteend walviswervel te vinden. Je moet nu wel entree betalen.

The television man is crazy
Saying we're juvenile delinquent wrecks
Oh man I need tv when I've got t. rex

-David Bowie-

mendel
Antw: Antw: NHM Rotterdam doet botten in verkoop

Bericht door mendel » 17 sep 2013, 21:47

mars33 schreef:
Ze verkopen nog steeds botten. Ze hebben vooral nog kootjes, sprongbeentjes, hielbeentjes, paar kleine werveltjes en fragmenten, maar ik wist nog een leuk stuk zwaar versteend walviswervel te vinden. Je moet nu wel entree betalen.
Dan ga ik morgen nog even kijken. :)
Gelukkig heb ik een museumjaarkaart. :D
Is het nog steeds €1?

Grtz mendel

[Bewerkt door mendel op 17-09-2013 om 21:48 NL]

Facta non verba- Geen woorden maar daden

mars33

Bericht door mars33 » 17 sep 2013, 21:58

1 euro per bot, inderdaad. Ook nog steeds een 1 bot policy, maar die wordt niet zo scherp aangehouden geloof ik.

The television man is crazy
Saying we're juvenile delinquent wrecks
Oh man I need tv when I've got t. rex

-David Bowie-

Plaats reactie