Graafactie Miste 7 t/m 15 september
Antw: Graafactie Miste 7 t/m 15 september
Hier nog wat klein spul uit mijn 1mm residu waaronder 2 werveltjes.
Marijn
Antw: Antw: Graafactie Miste 7 t/m 15 september
Dat ziet er goed uit.Marijn14 schreef:
Hier nog wat klein spul uit mijn 1mm residu waaronder 2 werveltjes.
Marijn

Ik zie al een flink aantal otolieten.

Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Prachtige vondsten allemaal! Helaas kon ik er ook niet bij zijn. Ik heb duidelijk erg veel gemist! Maar als iemand nog wat residu kan missen, hou ik me aanbevolen. Ik ben vooral geinteresseerd in de otolieten. Dus als die er dan nog tussen zitten.....
Old rockhounds never die, they just slowly petrify!
Ik zal nog even kijken of ik nog wat heb voor je liggen Adekker.
Ik heb best veel otolieten in mijn residu. Ik kan er als je wil een paar apart leggen.adekker schreef:
Prachtige vondsten allemaal! Helaas kon ik er ook niet bij zijn. Ik heb duidelijk erg veel gemist! Maar als iemand nog wat residu kan missen, hou ik me aanbevolen. Ik ben vooral geinteresseerd in de otolieten. Dus als die er dan nog tussen zitten.....
Marijn
Hoi Bram, er zijn hier Trivias gevonden in Pliceene afzettingen. Kijk maar op Trivia,s Estepona(Google). Hoop dat ik een ontsluiting langs de weg kan vinden. Het is hier nog ca. 35-37 graden heet dus dat zal niet mee vallen. Als ik wat heb hoor je van me.Brammiej schreef:
Ik baal zo dat ik er niet bij kon zijn. Mooie vondsten hoor!!
@ scherven, mocht je er vinden wil ik je wel helpen determineren.
Groetjes Bram
groet Ben. Gisteren in de rots van Gibraltar geweest Jura reuze imposant. Morgen naar de overkant Ceuta(Afrika) misschien wat fossiels op de kop tikken.
0000000000
Dan heb je die geweldige MEG nog niet gezien die woensdag door een echte "die-hard werd gevonden!Mega_Lo schreef:
Beste Marijn,
jou alopias ( supercilliosus?) is echt iets wat een topvondst kan noemen, ZEKER IN MISTE.
De tijgerhaai (Galeocerdo aduncus?) Is ook een topvondst.
Als je ooit wilt ruilen.....
Je hebt ook erg mooie schelpen gevonden.
Maar iedegeval;
Qua haaientanden vind ik het zonnetje van Gerard en de alopias van jou de beste vondsten.
en de walviswervel, is ook erg mooi compleet.
kan je de tanden even nummeren?
zo weet jij welke soort bij welke hoort.
Groetjes,
Nikola.
[Bewerkt door Mega_Lo op 16-09-2013 om 20:13 NL]

En een prachtige grote haaienwervel waarschijnlijk ook Meg.
En een schitterende dolfijnen tand met wortel, gevonden door een van de noord Duitse fossielvrienden

Ik hoop dat foto's van deze vondsten nog gepllatst gaan worden. Een overzicht van materiaal Miste 2013 zonder deze vondsten is niet echt compleet.
Peter
donckey
Antw: Antw: Antw: Graafactie Miste 7 t/m 15 september
foto's foto's!donckey schreef:Dan heb je die geweldige MEG nog niet gezien die woensdag door een echte "die-hard werd gevonden!Mega_Lo schreef:
Beste Marijn,
jou alopias ( supercilliosus?) is echt iets wat een topvondst kan noemen, ZEKER IN MISTE.
De tijgerhaai (Galeocerdo aduncus?) Is ook een topvondst.
Als je ooit wilt ruilen.....
Je hebt ook erg mooie schelpen gevonden.
Maar iedegeval;
Qua haaientanden vind ik het zonnetje van Gerard en de alopias van jou de beste vondsten.
en de walviswervel, is ook erg mooi compleet.
kan je de tanden even nummeren?
zo weet jij welke soort bij welke hoort.
Groetjes,
Nikola.
[Bewerkt door Mega_Lo op 16-09-2013 om 20:13 NL]
En een prachtige grote haaienwervel waarschijnlijk ook Meg.
En een schitterende dolfijnen tand met wortel, gevonden door een van de noord Duitse fossielvrienden
Ik hoop dat foto's van deze vondsten nog gepllatst gaan worden. Een overzicht van materiaal Miste 2013 zonder deze vondsten is niet echt compleet.
Peter

Makkelijk te missen, maar in het gruis zeker aanwezig: zeesterplaatjes (uit het interne skelet). Tot 5mm (soms zelfs groter) groot.
Groeten,
Bram
mooi hoor!bram schreef:
Makkelijk te missen, maar in het gruis zeker aanwezig: zeesterplaatjes (uit het interne skelet). Tot 5mm (soms zelfs groter) groot.
Groeten,
Bram