Rare vonst op HvH...
Re: Rare vonst op HvH...

Gevonden in Hoevenen op de oude berg, waar onder afweergeschut, kan ook van een vliegtuig en een kop met een hakenkruis. Er is ook een kogel bij van voor WOII.
Duys
[Bewerkt door Duys op 17-03-2012 om 11:40 NL]
Re: Re: Rare vonst op HvH...
Klopt ! Omdat hij niet is afgeschoten, vermoed ik dat hij afkomstig is van een neergehaald toestel.slownick schreef:
Mooie vondst al zeg ik het zelf.
Dit is een .50 kaliber huls uit de 2de Wereldoorlog, en is gemaakt door de "Milwaukee Ordnance Plant" (de M op de huls) en komt uit het jaar 1943 (de 43 op de huls). Waarschijnlijk (maar niet helemaal zeker) afgevuurd door een Browning M2 machinegeweer, welke het meest gebruikt werd op een bombardementsvliegtuig of jachtvliegtuig.
We don't know what we don't know
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:

Zat wat te googlen zojuist en vond dit topic, wat ik alweer vergeten was.
Vandaag een zelfde kogelhuls gevonden bij HvH.
Groet,
Niels
Niels
Hoe weten jullie zo zeker dat deze niet is afgeschoten of het slaghoedje niet geraakt???
Zie toch duidelijk een putje in het slaghoedje.
En zou iemand van jullie, die zeggen dat deze patroon niet is afgevuurd, uitleggen waar de kogel (punt) zelf is gebleven? die kan er namelijk niet zomaar afvallen.
Peter
Zie toch duidelijk een putje in het slaghoedje.
En zou iemand van jullie, die zeggen dat deze patroon niet is afgevuurd, uitleggen waar de kogel (punt) zelf is gebleven? die kan er namelijk niet zomaar afvallen.
Peter
donckey