Probleem drogen niet versteend fossiel hout Miste.
Probleem drogen niet versteend fossiel hout Miste.
Dit grote stuk fossiel hout uit miste heb ik te drogen gelegd. Het begon vanochtend te schilferen en te scheuren. Wat kan ik hier aan doen? Ik heb het al op een koelere plek gelegd.
Marijn
Antw: Probleem drogen niet versteend fossiel hout Miste.
???Marijn14 schreef:
niet versteend fossiel
Hallo Marijn,
Jouw hout is oud
maar nt fossiel....
Groeten,
Gio
Jouw hout is oud

Groeten,
Gio
Minilodon
- jordyvanderbeek
- Contacteer:
Mioceen hout, zo'n groot stuk heb ik nog niet gevonden. Je moet het langzaam laten drogen, en gelijdelijk. Dat is recent hout. Ik weet het verder niet.
Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy
Antw: Antw: Probleem drogen niet versteend fossiel hout Miste.
Het is niet versteend en er zitten wel miocene paalwormen in. Daarom lijkt het mij toch fossiel. Ik zal nog een foto maken van de paalwormen.GdeReijke schreef:???Marijn14 schreef:
niet versteend fossiel
Marijn
[Bewerkt door Marijn14 op 23-09-2013 om 16:40 NL]
Bedankt voor het advies.jordyvanderbeek schreef:
Mioceen hout, zo'n groot stuk heb ik nog niet gevonden. Je moet het langzaam laten drogen, en gelijdelijk. Dat is recent hout. Ik weet het verder niet.
Marijn
Heb ooit een stuk bewerkt dat ook uit elkaar viel
Eerst omwikkelen met stevig verbandgaas, langzaam laten drogen, als het droog was met gaas en al in verdunde houtlijm leggen als het stuk terug verzadigd was, de gaas wegnemen en laten drogen. De verhouding lijm water was 50/50 Ik denk dat ik het stuk een paar dagen later nog even in de lijm heb gelegd om zeker te zijn.
Ik wet niet of het nog bestaat, heb het stuk een half jaartje later geruild.
Eerst omwikkelen met stevig verbandgaas, langzaam laten drogen, als het droog was met gaas en al in verdunde houtlijm leggen als het stuk terug verzadigd was, de gaas wegnemen en laten drogen. De verhouding lijm water was 50/50 Ik denk dat ik het stuk een paar dagen later nog even in de lijm heb gelegd om zeker te zijn.
Theo
Het lijkt mij wel dat het goed werkt, maar houtlijm kan je niet verwijderen. Als er dan iets mis gaat heb ik een zeldzaam groot stuk mioceen hout verprutst.Theo schreef:
Heb ooit een stuk bewerkt dat ook uit elkaar viel
Marijn
Die wijze van opdrogen heb ik oa met Jurassic en Oligoceen hout, dus kan zeker fossiel zijn.
Er gaat nog veel kromtrekken.
Duys
[Bewerkt door Duys op 23-09-2013 om 17:57 NL]
Er gaat nog veel kromtrekken.
Duys
[Bewerkt door Duys op 23-09-2013 om 17:57 NL]