vondsten zandmotor
vondsten zandmotor

Afgelopen weekend op de Zandmotor gevonden. Kan iemand mij hier meer over vertellen? Ik gok dat het eerste stuk ivoor is en het 2e stukje iets van een gewei?
Antw: vondsten zandmotor
van die botten kan ik niet meer maken maar dat onderste ding is een stylo en nog ne zwarte ook
Theo
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
Inderdaad geen ivoor of gewei. Op de eerste foto zie ik iets dat op een stukje rib lijkt. Gewoon door zoeken tot je iets vindt wat beter te determineren is!
Groet,
Niels
Niels
Is er eigelijk een reden dat er zoveel bot etc aanspoeld op de zandmotor? Ik heb daar zelf 2 kiezen gevonden. Mijn gedacht was de ruwe zee (wat die platen daar ook vermelden)..
Wie zoekt, die vindt! Lang zoekt..
Antw: Antw: vondsten zandmotor
De zandmotor is opgespoten met sediment uit de Noordzee (bij de bruine bank volgens mij. De experts op dit gebied kunnen je hier vast meer over vertellen.)Wimmo schreef:
Is er eigelijk een reden dat er zoveel bot etc aanspoeld op de zandmotor? Ik heb daar zelf 2 kiezen gevonden. Mijn gedacht was de ruwe zee (wat die platen daar ook vermelden)..
Ze hebben dit gebruikt om de kust te versterken.
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
De botten en kiezen etc. zitten in het opgespoten zand en spoelen niet zozeer aan, maar worden vrijgespoeld door de zee.
Het zand kom niet van de bruine bank maar uit de buurt van de Eurogeul, niet ver van de kust van Hoek van Holland. Vroeger was daar een rivierdelta wat de reden is dat er redelijk veel fossielen in het zand zitten.
[Bewerkt door sjaak op 01-10-2013 om 23:01 NL]
Het zand kom niet van de bruine bank maar uit de buurt van de Eurogeul, niet ver van de kust van Hoek van Holland. Vroeger was daar een rivierdelta wat de reden is dat er redelijk veel fossielen in het zand zitten.
[Bewerkt door sjaak op 01-10-2013 om 23:01 NL]
Groet,
Niels
Niels
Ahaaa! Ik ga mn schup eens meepakken
haha

Wie zoekt, die vindt! Lang zoekt..
Heeft niks met aanspoelen te maken, maar alles met vrijspoelen uit het gesuppleerde zand, dat idd uit het Eurogeulgebied komt. Stuur mij maar een mailtje als je geinteresseerd bent in de precieze herkomst zand voor de ZM.
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
Die schepen al eens bekeken die het zand aanbrengen?
daar hangt een installatie aan die het zand opzuigt een dijbeen dat er in zijn geheel ingaat komt in duizend stukken in het schip en als het dan later opgespoten wordt is er kans dat elke botspaander nog eens gehalveerd wordt
daar hangt een installatie aan die het zand opzuigt een dijbeen dat er in zijn geheel ingaat komt in duizend stukken in het schip en als het dan later opgespoten wordt is er kans dat elke botspaander nog eens gehalveerd wordt
Theo