- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
’T Rooth SITUATIE?
Hallo samen,
ik ben van plan morgen (zaterdag) naar ’T Rooth te gaan. De laatste keer ( ong. 4 weken geleden) viel er niet veel te vinden, omdat gewoon niet veel attractief materiaal rondlag.
Is er iemand in de laatste 1 of 2 weken geweest? Hoe ziet het er op het moment uit?
Bedankt voor jullie reactie!
Groeten Oliver
[Bewerkt door hubertus68 op 04-10-2013 om 13:04 NL]
ik ben van plan morgen (zaterdag) naar ’T Rooth te gaan. De laatste keer ( ong. 4 weken geleden) viel er niet veel te vinden, omdat gewoon niet veel attractief materiaal rondlag.
Is er iemand in de laatste 1 of 2 weken geweest? Hoe ziet het er op het moment uit?
Bedankt voor jullie reactie!
Groeten Oliver
[Bewerkt door hubertus68 op 04-10-2013 om 13:04 NL]
Antw: ’T Rooth SITUATIE?
Hallo Oliver,
geen idee om eerlijk te zijn.
Ik denk dat je het beste een mail naar de NGV Limburg kan sturen, die weten vast wel wat de situatie is.
Ik ben er over 2 weken misschien (na de ENCI-excursie), maar ik ben aan het twijfelen tussen t rooth, romontbos en de kunrader steengroeve.
Grtz mendel
geen idee om eerlijk te zijn.
Ik denk dat je het beste een mail naar de NGV Limburg kan sturen, die weten vast wel wat de situatie is.
Ik ben er over 2 weken misschien (na de ENCI-excursie), maar ik ben aan het twijfelen tussen t rooth, romontbos en de kunrader steengroeve.
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Ze zitten op dit moment in de Meersen kalk. Daar kun je met een beetje geluk een zee-egel uit halen maar de meeste gaan gewoon kapot bij het prepareren. Ik had geluk de vorige week en had 3 kleine Hemipneustesen (bij elkaar) eruit gehaald en een grote. Ik zal later wat foto's maken. Maar ze zijn wel van slechte kwaliteit dus houd daar rekening mee.
Wellicht dat ze volgende week of over twee weken wat dieper zitten en dus in het nekum.
Groeten,
Arno
Wellicht dat ze volgende week of over twee weken wat dieper zitten en dus in het nekum.
Groeten,
Arno
Zoals beloofd de foto's van de zee-egels en een foto van een leuke oester.
Groeten,
Arno
Antw: Antw: ’T Rooth SITUATIE?
In dat geval ga ik volgende week naar t rooth.Indagator schreef:

Ben jij er na de ENCI ook?
Grtz mendel
[edit] mooie vondsten!
[Bewerkt door mendel op 04-10-2013 om 15:10 NL]
Hoi Mendel,
ik ga zeker naar 't Rooth na de ENCI. Ik moet nog wat zee-egels toevoegen aan de collectie
Groeten,
Arno
ik ga zeker naar 't Rooth na de ENCI. Ik moet nog wat zee-egels toevoegen aan de collectie

Groeten,
Arno
Haha, voor mij geldt hetzelfde.Indagator schreef:
ik ga zeker naar 't Rooth na de ENCI. Ik moet nog wat zee-egels toevoegen aan de collectie![]()

Grtz mendel
-
Komt dit uit de 'witte' kalk? Twee weken terug kon je ook in een bruine / gele laag zoeken, deze laag was toch wel fossielrijk.
De "witte" kalk is gewoon de normale kleur van de mergel. De geel/bruine laag is ijzerhoudend hierdoor veranderd het van kleur en is het minder goed bruikbaar in de industrie omdat je via chemische processen de ijzer eruit moet halen (duurder). Dus deze gebruiken ze het liever niet. Daarom wordt dit op een hoop gegooid (soort afvalhoop) waarin jij hebt gezocht die week.josruijters schreef:
Komt dit uit de 'witte' kalk? Twee weken terug kon je ook in een bruine / gele laag zoeken, deze laag was toch wel fossielrijk.
Die hoop blijf over het algemeen het hele jaar beschikbaar echter wat erin te vinden hangt af van wat ze er toevallig op gegooid hebben.
Waaronder de halve mosa wervel die je gevonden hebt

Groeten,
Arno
[Bewerkt door Indagator op 04-10-2013 om 15:42 NL]
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Arno, Mendel: bedankt!
Ik zal er dus morgen EN volgende week (na de ENCI) naar toe gaan. Ze sluiten de groeve eind Oktober, dacht ik...
@Jos: op de "afvalberg" heb ik mijn mooiste vondsten gedaan! Er ligt materiaal uit alle lagen, dus vind je er gewoon vele verschillende fossielen. Een paar maanden geleden hebben ze helaas ermee begonnen, de berg af te graven.
Oliver
Ik zal er dus morgen EN volgende week (na de ENCI) naar toe gaan. Ze sluiten de groeve eind Oktober, dacht ik...
@Jos: op de "afvalberg" heb ik mijn mooiste vondsten gedaan! Er ligt materiaal uit alle lagen, dus vind je er gewoon vele verschillende fossielen. Een paar maanden geleden hebben ze helaas ermee begonnen, de berg af te graven.
Oliver