Verscholen schoonheid

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
jentevdw
Been thanked: 1 time
Verscholen schoonheid

Bericht door jentevdw » 07 okt 2013, 19:10

Afbeelding

Afbeelding

Hallo iedereen,

afgelopen weekend ben ik naar de Hoge Venen afgezakt, omgeving Malmedy, en daar enkele wandelingen gaan maken die, tot mjn groot jolijt, zeer veel fossielen bevat. Vandaag heb ik mij na school aan het voorzichtig oppoetsen van de stenen gezet, en onder een dikke laag modder lag deze beauty verscholen. Het is op de foto's jammer genoeg niet goed te zien, maar de groeilijnen van deze spirifer zijn zichtbaar op de afdruk. Een detail dat mij met verstomming sloeg. Ik wou het even delen omdat ik zelf best wel van bracchiopoda houd en deze nu een speciaal plaatsje in mijn verzameling krijgt.

Groetjes,
Jente.

Alive, aware, in awe before the grandeur of it all
Our floating pale blue ark, of endless forms most beautiful

ivok
Antw: Verscholen schoonheid

Bericht door ivok » 07 okt 2013, 19:59

Welke leeftijd zitten we op de hoge venen....

oeps...

Hieronymus
Contacteer:

Bericht door Hieronymus » 07 okt 2013, 20:11

Heb ergens een artikel liggen met een Maastrichtiaanfauna die van ginds beschreven is. Zit niet te diep onder het oppervlak blijkbaar, dus zou er niet van schrikken als dat ergens dagzoomt.
Tof!

Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com

jentevdw

Bericht door jentevdw » 07 okt 2013, 21:07

Ik heb gelezen op dit forum (namelijk hier: http://www.fossiel.net/vindplaatsen/vin ... nlijst.php) dat Malmedy Perm is, en we zaten in Broussire, een gehuchtje van Malmedy, en we hebben gewandeld tussen Broussire en Gdaumont (nog een ander gehuchtje), ik heb ze gevonden aan een beekje dat de grond had weggeërodeerd kort aan een groeve, dus inderdaad kort aan de oppervlakte. (geen zorgen, ik heb de verbodsbordjes mooi gerespecteerd ;) )

jentevdw

Bericht door jentevdw » 07 okt 2013, 21:20

Afbeelding

De aangeduide A is de groeve, het bosgebied met het stroompje/beekje/riviertje is waar ik ongeveer gezocht heb.

Plaats reactie