Ardennen: Gerastos
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Ardennen: Gerastos

Hallo iedereen,dit stukje gevonden in de Ardennen ik denk Gerastos.
Op de eerste foto het negatief van het oog en het kopschild met de schaal nog aanwezig,je ziet de lensjes van het oog aan de binnenkant schaal.
Foto 2 de kop met wang gedeelte en stukjes thorax aan de nekrand.
Foto 3 de kop met wat rondslingerende thorax fragmenten.
GR Pascal
strandjutters
Antw: Ardennen: Gerastos
Schaal zit dus volledig in negatief.....
Balen, maar hé de schaal is r tenminste nog.
Gerastos wangen en cranidiums volop hier. Mijn eerste kopje moet ik nog vinden
Balen, maar hé de schaal is r tenminste nog.
Gerastos wangen en cranidiums volop hier. Mijn eerste kopje moet ik nog vinden
oeps...
- strandjutters
Hallo Ivo,ik zal proberen het negatief vrij te preppen op een kleine afstand van de schaal,daarna eerst teruglijmen voor ik verder prep aan het kopje,ik heb dan waarschijnlijk minder kans dat de schaal die nu nog in de matrix steekt wegspringt.Ik kan het nu niet zien maar de kans zit er in dat de andere zijde van het kopje ook nog in de matrix steekt.
GR
[Bewerkt door strandjutters op 14-09-2013 om 21:58 NL]
GR
[Bewerkt door strandjutters op 14-09-2013 om 21:58 NL]
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,hier een ander stukje van Gerastos die ik heb gevonden.Ik denk dus als ik prep aan de eerste dat ik dit randje met lijntjes moet opzoeken in de matrix.
De tweede foto is een detail van het oogje van deze laatste,daar kan ik waarschijnlijk niet op voortgaan omdat ik hier tegen het oogje aankijk zonder schaal,of heb ik het mis?
GR
strandjutters
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Je kijkt daar inderdaad tegen het negatief aan.
Wat je eerste stuk betreft, de kans dat de andere zijde van dat kopje er is, is m.i. groot.
Wat je eerste stuk betreft, de kans dat de andere zijde van dat kopje er is, is m.i. groot.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters
Bedankt Frederik,T'word een beetje uitdaging,ik probeer eerst met het kopje die er bovensteekt,k'weet niet wat het juist is maar het is te zien bovenaan op de derde foto,de matrix is wel goed hard,is dit nu voor of nadeel ik weet het niet.
GR
GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,ik heb gisteren het negatief van de Gerastos uitgeprept,tot overmaat van ramp brak het nog eens in twee.
Dit zijn de twee stukjes die ik gisteren heb terug gelijmd.
Vanavond aan het stukje begonnen,de Gerastoskop is 9 mm breedt,bloed zweet en tranen,ik heb in totaal 6 uur aan dit stukje gewerkt en het was maar 2 vierkante cm groot.
Ik maak een foto van het resultaat.
Op de eerste foto van dit topic zie je eigenlijk het breukje in het negatief steken,net in de midden.
Gr
[Bewerkt door strandjutters op 07-10-2013 om 21:25 NL]
strandjutters
- strandjutters

Hallo ,dat is het resultaat,ik ben er tevreden mee,het was mijn eerste kleine trilokop prep.
Ik heb het niet durven stralen,had schrik voor het wegblazen van de schaal die niet verlijmd was,je ziet nog wat lijmrestjes die moet ik nog verwijderen met de hand,normaal vliegt dit weg met stralen.
GR
strandjutters
- strandjutters
Hallo Bedankt Lugo.
Inderdaad ik vind het ook leuk,het is driemaal gebroken en het ziet er nog goed uit met zijn 9 mm,voor deze prep heb ik een nieuwe naald gebruikt,vlijmscherp maar je mag het stukje zeker niet raken.Nu met elke breuk heb je wat splinterverlies en dat zie je dan ook,maar daar is wienig aan te doen denk ik.
GR Pascal
Inderdaad ik vind het ook leuk,het is driemaal gebroken en het ziet er nog goed uit met zijn 9 mm,voor deze prep heb ik een nieuwe naald gebruikt,vlijmscherp maar je mag het stukje zeker niet raken.Nu met elke breuk heb je wat splinterverlies en dat zie je dan ook,maar daar is wienig aan te doen denk ik.
GR Pascal
strandjutters