archeologie
archeologie
Hallo Frederik, met sommige vondsten zitten we soms in de buurt van fossielen qua ouderdom, maar hebben het dan over archeologie.
Is het een idee om een apart archeologie afdelinkje in het leven te roepen inplaats van het naar off topic te verplaatsen?
groeten, Bert
Is het een idee om een apart archeologie afdelinkje in het leven te roepen inplaats van het naar off topic te verplaatsen?
groeten, Bert
Elbert
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: archeologie
Dag Bert,
We hebben deze vraag nog al gekregen, en uiteraard is hier grondig over nagedacht bij het uitwerken van de nieuwe website. Er is beslist dat we met fossiel.net niet de stap naar archeologie gaan maken, althans niet als een volwaardig luik van de website.
Met geologie en mineralen gaan we dat wel doen.
Wel denk ik dat er een zeer brede grijze zone is met de overblijfselen van de eerste mensen en culturen. Ik denk dat we wel wat ruimte moeten creëren voor (primitieve) werktuigen en dergelijk. Immers, als de mammoet waarop gejaagd wordt als fossiel beschouwd wordt, en de menselijke botten uit die tijd ook, is een artefact uit die periode dan niet strikt gezien een ichnofossiel van H.sapiens? Puristen vinden wellicht van niet, maar kom, het is een leuke denkoefening.
Maar er komt dus geen aparte archeologie-afdeling hier. Er zijn andere websites die die niche beter bedienen.
We hebben deze vraag nog al gekregen, en uiteraard is hier grondig over nagedacht bij het uitwerken van de nieuwe website. Er is beslist dat we met fossiel.net niet de stap naar archeologie gaan maken, althans niet als een volwaardig luik van de website.
Met geologie en mineralen gaan we dat wel doen.
Wel denk ik dat er een zeer brede grijze zone is met de overblijfselen van de eerste mensen en culturen. Ik denk dat we wel wat ruimte moeten creëren voor (primitieve) werktuigen en dergelijk. Immers, als de mammoet waarop gejaagd wordt als fossiel beschouwd wordt, en de menselijke botten uit die tijd ook, is een artefact uit die periode dan niet strikt gezien een ichnofossiel van H.sapiens? Puristen vinden wellicht van niet, maar kom, het is een leuke denkoefening.
Maar er komt dus geen aparte archeologie-afdeling hier. Er zijn andere websites die die niche beter bedienen.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Hallo, helemaal met Frederik eens. De raak vlakken moeten we niet uit het oog verliezen. Het maakt de boel toch wat smeuiger dan alleen maar tanden en botten en schelpen.
Gr.Ben
Gr.Ben
0000000000
Nuja, jammer wel! Als je iets zou vinden tijdens het fossielen zoeken. Altijd interessant om te weten 

Wie zoekt, die vindt! Lang zoekt..
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Daar hebben we het onderdeel off-topic voor.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)