Welke Ammonieten zijn dit ?
Welke Ammonieten zijn dit ?
Hallo, deze 2 Ammonieten kocht ik op een markt in Zuid Spanje. De man vertelde dat ze uit een groeve kwamen bij Cassares. Ze zijn volledig uit rode steen. Welke afzetting is niet bekend. Wie herkent deze dingen ? Ik heb ze geprobeert te determineren. Het volgende:1e en 2e foto: Phylloceras, Aptiaan-Onder Krijt.
3e -4e foto, Hypophylloceras,Aptiaan-Krijt.
Groet,Ben.
Groet Ben
0000000000
- Everhardus
Antw: Welke Ammonieten zijn dit ?
Hoi,
het materiaal doet me denken aan de ammonitico rosso, toarciaan als ik me niet vergis. Phylloceras voor no 1 zou dan kunnen ofschoon ie ook wat van een Polyplectus weg heeft...
Nummer 2 lijkt me dan Holcophylloceras. gr,Marcel
het materiaal doet me denken aan de ammonitico rosso, toarciaan als ik me niet vergis. Phylloceras voor no 1 zou dan kunnen ofschoon ie ook wat van een Polyplectus weg heeft...
Nummer 2 lijkt me dan Holcophylloceras. gr,Marcel
Hallo Marcel, bedankt voor het veriferen van de ammonieten. Het Toarciaan is dus Vr.M- Jura , aardig oud dus.
Bedankt voor de uitleg.
Gr.Ben
Bedankt voor de uitleg.
Gr.Ben
0000000000
- Everhardus
Zonder exacte vindplaats is het allemaal lastig te zeggen. Check bijvoorbeeld deze http://www.geocities.ws/paleontofilo/ho ... raneum.htm
Hallo Marcel, nog eens gekeken. Vond en side die schrijft ; Pre Betic Cordilleras, het oude land met gebergte. Klopt met de vindplaats Cassares. Is Toarciaan-Vroeg-Midden- Jurasic 183 miljoen. Voor dit gebergte het Betic Cordilleras in het Plioceen gevormd. Daar heb ik de Otreas vandaan. De fotos zijn door de microscoop gemaakt en laten een tekening zien, verml. van de kamers.
Bedankt voor je informatie.
gr.Ben.
0000000000