Oude belofte, foto\\\\\\\\\\\\\\\'s whitby ammo\\\\\\\\\\\\\\\'s
- kalootklooier
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
- Contacteer:
Oude belofte, foto\\\\\\\\\\\\\\\'s whitby ammo\\\\\\\\\\\\\\\'s
Hoi,
Bij het bekijken van enkele van mijn oude berichten kwam ik een belofte tegen die ik nog niet heb ingelost. Ik heb beloofd nog foto's van resultaten te plaatsen van na preparatie. Aangezien ik bij diverse berichten de beloofde foto's wel eens mis dacht ik; liever laat dan nooit.
Bij dezen een aantal Whitby ammo's.
Foto 1 overzicht
Foto 2 D. commune
Foto 3 D. commune
Foto 4 Dactylioceras spec.
Foto 5 Hildoceras spec. 25 cm (Saltwick Bay)
Groet Walter
Als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg. A. Einstein
- kalootklooier
- Contacteer:
Antw: Oude belofte, foto\\\'s whitby ammo\\\'s
Hoi,
Nog 2.
De eerste zat in een nodule die ik met alle geweld op het strand wilde open maken, deze liet niet goed los en de buitenkant brak in zijn geheel mee. Ik heb hem vervolgens op mijn grove slijpmachine wat afgeslepen en daarna gepolijst. Ik ga hem nog vlak maken en polijsten. Hoe? Daar denk ik nog over na.
Bij de 2e dacht ik, dit wordt hem, een stuk met meerdere mooie ammonieten, zoals ik er al diverse had gezien op internet. De vorm zat goed, maar helaas de binnenkanten ontbreken.
Groet Walter
[Bewerkt door kalootklooier op 16-10-2013 om 22:18 NL]
Antw: Oude belofte, foto\\\\\\\'s whitby ammo\\\\\\\'s
Hallo Walter, leuke vondsten; ik ben het alleen niet helemaal eens met de determinatie...
2 en 4 lijken me geen typische commune, ik zou graag die ammonieten van de zijkant zien om te kunnen vaststellen welke soort het is; ze lijken me wat ouder dat commune, weet je toevallig uit welke laag ze komen?
En de Hildoceras is ws. een Harpoceras, maar met platgedrukte exemplaren is het altijd moeilijk determineren.
groeten, Bert
2 en 4 lijken me geen typische commune, ik zou graag die ammonieten van de zijkant zien om te kunnen vaststellen welke soort het is; ze lijken me wat ouder dat commune, weet je toevallig uit welke laag ze komen?
En de Hildoceras is ws. een Harpoceras, maar met platgedrukte exemplaren is het altijd moeilijk determineren.
groeten, Bert
Elbert
- kalootklooier
- Contacteer:
Antw: Oude belofte, foto\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'s whitby ammo\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'s
Hoi Bert,
Aangezien ik met 5 kinders op pad was is het moeilijk te zeggen waar ze precies gevonden zijn (meer groepsleider dan zelf zoeken) maar de meeste komen uit de Alum shales laag, onder aan de klif, net 1 tot 3 m boven het strand. Ik probeer er foto's van te maken. Ik kan ze altijd nog meenemen als we naar Duitsland gaan.
Groet Walter
Antw: Oude belofte, foto\\\'s whitby ammo\\\'s
Hallo, was dat in Port Mulgrave?
groeten, Bert
[Bewerkt door Elbert op 17-10-2013 om 21:18 NL]
groeten, Bert
[Bewerkt door Elbert op 17-10-2013 om 21:18 NL]
Elbert
- kalootklooier
- Contacteer:
Hoi Bert,
Nee, in Whitby, vanuit de winkelstraat naar rechts, zuidelijk. Port Mulgrave ban ik helaas nog niet geweest.
Groet Walter
Nee, in Whitby, vanuit de winkelstraat naar rechts, zuidelijk. Port Mulgrave ban ik helaas nog niet geweest.
Groet Walter
Hoi Walter, komt nog wel... ik zou de Dacs. even houden op Dactylioceras sp.
Er bestaan, net als bij de Amaltheiden, eindeloos veel overgangsvormen die de eigenschappen van meerdere soorten in zich kunnen dragen en eigenlijk alleen behoorlijk te determineren zijn als je weet van precies welke horizon ze afkomstig zijn.
Een aanrader in dit opzicht is de site van Yorkshirecoastfossils.UK, daar zie je aardig wat verschillende exemplaren voorbij komen.
Overigens is dat laatste stukje, de multi, Dactylioceras athleticum.
groeten, Bert
Er bestaan, net als bij de Amaltheiden, eindeloos veel overgangsvormen die de eigenschappen van meerdere soorten in zich kunnen dragen en eigenlijk alleen behoorlijk te determineren zijn als je weet van precies welke horizon ze afkomstig zijn.
Een aanrader in dit opzicht is de site van Yorkshirecoastfossils.UK, daar zie je aardig wat verschillende exemplaren voorbij komen.
Overigens is dat laatste stukje, de multi, Dactylioceras athleticum.
groeten, Bert
Elbert
- Everhardus
Mooi spul en geslaagde preps, helemaal als je het grotendeels met de "oude" tools hebt gedaan. Gr,Marcel