vissen schedel

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
maarten76
Contacteer:
Antw: vissen schedel

Bericht door maarten76 » 01 nov 2013, 12:17

Bedankt, fantastische site overigens, ik had al een beetje zitten kijken. De link stond ook in het antwoord dat je hebt veranderd. Ik zag toen inderdaad die aanhechting. Maar, en dat maakt het voor mij niet helemaal duidelijk, als ik in de film blijf roteren, dan zie ik die aanhechting weer verdwijnen (doorschijnen). De vraag is of dat miscchien zo is omdat het geen been, maar kraakbeen is. Vooral duidelijk zichtbaar bij de http://digimorph.org/specimens/Scaphirh ... torynchus/

maarten76

Als je je ogen open houdt, een beetje kijkt
en er oog voor hebt
dan vind je altijd wel wat. Iets moois of
ergens van, dat maakt
niet uit. http://brilmans.tumblr.com/

scherven
Been thanked: 40 times

Bericht door scherven » 01 nov 2013, 12:32

Hallo Maarten, het geheel gevolgd van jullie. Als ik rechts in de mogelijk heden kijk staat er bij Skeleton Only-Yaw Pit. Als die gaat roteren zie toch wel duidelijk de wervel aanhechting zitten als je hem stil zet.
Of de schedel nu fossiel is of niet het bijzonder intressant om te zien. De kaak met de tandjes komen bijna over een met Trisopterus sculptus een fossiele steenbolk(kabeljouwachtige). kwam voor in het Mioceen.
Groet, Ben.

0000000000

Smaug
Community Manager
Has thanked: 225 times
Been thanked: 109 times

Bericht door Smaug » 01 nov 2013, 12:43

Maarten,

Ik denk ook dat dat komt vanwege de lagere densiteit van het kraakbeen. Bij de CT scan reflecteert het kraakbeen nauwelijks, waardoor er per "wervel" maar een paar punten zichtbaar zijn. Zet je een heleboel wervels achter elkaar, en kijk je vanaf de staartkant, dan zie je dat al die punten een mooie cirkel/wervel maken waardoor het geheel toch zichtbaar is.

Denk ik... ik heb de CT's niet zelf gemaakt uiteraard :D

My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!

Plaats reactie