preparatie/reparatie Ringstaedia Graefenberg

Vragen of informatie over prepareren, technieken en materiaal.
Plaats reactie
kalootklooier
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times
Contacteer:
preparatie/reparatie Ringstaedia Graefenberg

Bericht door kalootklooier » 05 nov 2013, 21:14

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoi,

Een prep/rep project. Ik vond het zonde om niets met deze ammoniet te doen en ik kon eens goed uitproberen wat ik er mee kon. Ik kon hem niet mooi neerzetten dus ik heb besloten er een flink stuk aan te plakken. Ook kleine oneffenheden of gebreken heb ik aangepakt. Ik heb betere uit Grafenberg maar als probeersel vindt ik hem geslaagd.

Ik heb hiervoor gietporselijn gebruikt, dat is fijner dan gips en werkt mooier af. Dat meng ik met matrix. Je krijgt dan een gebroken wit tot grijze afwerking. Vervolgens heb ik met scalpel en tandartsgereedschap details toegevoegd. Dat kan nog veel beter. De kleur heb ik aquarel met acryl aangebracht. Dan schijnt het grijs een beetje door de verf en krijg je een natuurlijker effect.

Groet Walter

[Bewerkt door kalootklooier op 05-11-2013 om 22:42 NL]

Als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg. A. Einstein

Everhardus
Antw: preparatie/reparatie Ringstaedia Graefenberg

Bericht door Everhardus » 05 nov 2013, 23:12

Goed dat ik nu een ervoor en erna zie. Erna had ik al gezien en het resultaat vond ik live best mooi. Nu ik ervoor ook zie denk ik dat je wat kwistig bent geweest met de gips want er zijn ook stukken verdwenen en terug geknutseld die feitelijk goed waren. Maar het is zeker leuk te zien wat je met een beetje lef van een matige ammoniet nog kunt maken.....Gr,Marcel

Plaats reactie