Verder gewenste inhoud voor de website
Antw: Verder gewenste inhoud voor de website
misschien is het handig als jullie al een lijstje hebben met soorten die jullie missen..dan kunnen we met z'n allen als vast aanvullende foto's leveren?
het schattige nijntje vind de mooiste
schatten
schatten
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Nu we de mogelijkheid hebben ingebouwd om soorten zonder foto in te voegen, worden dit soort lijsten aangemaakt. Er staat bij elke soort een icoontje met 'foto toevoegen'. Als je daarop klikt dan kan je een foto insturen.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Antw: Verder gewenste inhoud voor de website
Kan men ook een synoniemenlijst opstellen en die linken aan de soortlijst? Ik denk maar aan -bijvoorbeeld- verouderde benamingen (die nog steeds worden gebruikt). Kan wel handig zijn.Frederik schreef:
Nu we de mogelijkheid hebben ingebouwd om soorten zonder foto in te voegen, worden dit soort lijsten aangemaakt. Er staat bij elke soort een icoontje met 'foto toevoegen'. Als je daarop klikt dan kan je een foto insturen.
Ziep.
The earth has music for those who listen.
Antw: Antw: Antw: Verder gewenste inhoud voor de website
Sluit ik me bij aan. Een mooi voorbeeld vormen de brachiopoden (van in ieder geval de Eifel), waar grote veranderingen op hande zijn ten opzichte van de huidige soortnamen.ziepe schreef:
Kan men ook een synoniemenlijst opstellen en die linken aan de soortlijst? Ik denk maar aan -bijvoorbeeld- verouderde benamingen (die nog steeds worden gebruikt). Kan wel handig zijn.
Ziep.
Antw: Antw: Antw: Verder gewenste inhoud voor de website
Ik denk ook dat je je niet kan beperken tot bijvoorbeeld synoniemen van genera, ook soortnamen zouden moeten opgenomen worden, daarin ligt -denk ik- de moeilijkheid.ziepe schreef:Kan men ook een synoniemenlijst opstellen en die linken aan de soortlijst? Ik denk maar aan -bijvoorbeeld- verouderde benamingen (die nog steeds worden gebruikt). Kan wel handig zijn.Frederik schreef:
Ziep.
't Is maar een idee.
Sven
The earth has music for those who listen.
Ik heb er ook al aan gedacht om een mogelijkheid voor synoniemen op te nemen. Ik zet het in ieder geval op de lijst, maar we moeten zoiets goed doordacht invoeren als we het doen.
Er zit nogal wat beheer aan vast als je het goed wilt doen, én vraagstukken hoe dit het beste te presenteren in de soortenlijsten.
Er zit nogal wat beheer aan vast als je het goed wilt doen, én vraagstukken hoe dit het beste te presenteren in de soortenlijsten.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
- Spongebob
- Has thanked: 418 times
- Been thanked: 637 times
Hoi geacht web-team,
Ik heb net een antwoord geplaatst met enkele fossielnamen. Daarbij die namen cursief gezet, zoals het eigenlijk hoort.
Bij het Duitse forum (Steinkern) gaat dat vééél gemakkelijker dan hier, omdat je daar de functie ....... bovenaan de pagina kan aanzetten.
Is dat ook mogelijk bij Fossiel.net?
Groeten, Tom
Ik heb net een antwoord geplaatst met enkele fossielnamen. Daarbij die namen cursief gezet, zoals het eigenlijk hoort.
Bij het Duitse forum (Steinkern) gaat dat vééél gemakkelijker dan hier, omdat je daar de functie ....... bovenaan de pagina kan aanzetten.
Is dat ook mogelijk bij Fossiel.net?
Groeten, Tom
Time fades away (Neil Young)
@Spongebob
Wij maken gebruik van een grotendeels zelfgebouwd forum. Bij de standaard opensource forums zit dit soort functionaliteit wél in. Ook PM, emailnotificatie etc.
De reden waarom we vasthouden aan ons eigen forum is dat we hier extra functionaliteit hebben ingebouwd zoals de aanklikbare trefwoorden, de links naar foto's van forumleden naast je berichtjes etc. Dit soort dingen is niet, danwel zeer lastig in te bouwen in de meeste andere fora.
Gevolg is dus dat als we tekstopmaak willen inbouwen dat dit handmatig ingebouwd moet worden in het forum. Ik zet het wel op onze lijst, want het is zeker handig. Maar niet met de hoogste prioriteit
Wij maken gebruik van een grotendeels zelfgebouwd forum. Bij de standaard opensource forums zit dit soort functionaliteit wél in. Ook PM, emailnotificatie etc.
De reden waarom we vasthouden aan ons eigen forum is dat we hier extra functionaliteit hebben ingebouwd zoals de aanklikbare trefwoorden, de links naar foto's van forumleden naast je berichtjes etc. Dit soort dingen is niet, danwel zeer lastig in te bouwen in de meeste andere fora.
Gevolg is dus dat als we tekstopmaak willen inbouwen dat dit handmatig ingebouwd moet worden in het forum. Ik zet het wel op onze lijst, want het is zeker handig. Maar niet met de hoogste prioriteit

Kennis telt!
- Spongebob
- Has thanked: 418 times
- Been thanked: 637 times
Herman,
Ik vind het sowieso al erg knap en lovenswaardig wat jullie allemaal voor elkaar boksen, dus wacht ik vol bewondering en respect rustig af.
Groeten, Tom
Ik vind het sowieso al erg knap en lovenswaardig wat jullie allemaal voor elkaar boksen, dus wacht ik vol bewondering en respect rustig af.
Groeten, Tom
Time fades away (Neil Young)
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Is het een idee om het uploaden van meerdere foto's tegelijk mogelijk te maken?
Groet,
Niels
Niels