Nagel of klauw van welk roofdier? Fossiel?
-
Nagel of klauw van welk roofdier? Fossiel?

Goeiedag,
tussen de spulletjes van een overleden familielid heb ik een nagel van een (denk ik) roofdier gevonden.
Mijn tante heeft in Zuid Afrika en in Amerika gewoond dus ik heb het vermoeden dat ie uit een van deze landen afkomstig is.
Ze zou het zelf gevonden kunnen hebben.
Ik heb de "nagelproef" gedaan; als ik erover kras is met mijn eigen nagel dan is er niets te zien. Geen kras of niets.
De afmeting van de punt van de nagel tot het bot (dus ex bot) is 3 cm en de dikste hoogte is 2 cm.
Ik heb geen ervaring met fossielen en zou hier de volgende vragen willen stellen:
1. van wat voor dier is deze nagel?
2. kan dit een fossiele nagel zijn?
3. heeft deze nagel een waarde?
Alvast hartelijk dank voor elke reactie,
Nikki
- Smaug
- Community Manager
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 109 times
Antw: Nagel of klauw van welk roofdier? Fossiel?
1. Het is de nagel van een katachtige, soort weet ik niet maar als het uit afrika komt lijken mij (in dit geval) alleen luipaard of leeuw in aanmerking komen en indien het uit de VS komt nog poema.
2. Nee, dit is in geen geval in een fossiel.
3. Als website richten wij ons geheel op fossielen en laten ons niet in met de eventuele handel, en daarmee ook waardebepaling, van recent (beschermd) dierlijk materiaal. Om deze reden gaat deze draad dan ook op slot.
2. Nee, dit is in geen geval in een fossiel.
3. Als website richten wij ons geheel op fossielen en laten ons niet in met de eventuele handel, en daarmee ook waardebepaling, van recent (beschermd) dierlijk materiaal. Om deze reden gaat deze draad dan ook op slot.
My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!