mening gevraagd over trilobiet op ebay
mening gevraagd over trilobiet op ebay

http://www.ebay.co.uk/itm/Fine-pyritise ... _139wt_946
zouden jullie je mening kunnen geven over dit trilobietje? Ik vind hem erg leuk vanwege de pyriet, maar is hij 'echt' (voor zover et beoordelen is vanaf de foto's)?
Bedankt!!
Natascha
Antw: mening gevraagd over trilobiet op ebay
Voor zover ik dit kan beoordelen op deze foto's is dit inderdaad een "echt" exemplaar van Paralejurus sp., waar niet aan geprutst is.
Het is wel de eerste keer dat ik een gepyritiseerde trilobiet uit Marokko zie. Ik weet niet of dit zo frequent voorkomt.
mvg
Lugo
Het is wel de eerste keer dat ik een gepyritiseerde trilobiet uit Marokko zie. Ik weet niet of dit zo frequent voorkomt.
mvg
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
De trilobiet ziet er op zich echt uit, anatomisch klopt het en je ziet de fijne details van het prosopon (terraslijntjes) waar ze horen. Ook het breuklijntje waarmee de trilobiet gevonden is, is zichtbaar. Je kan ook kleine preparatietreffers zien. Bovendien lijkt het onwaarschijnlijk dat men bij een vervalsing zou kiezen voor deze ongewone (maar leuke) pose.
Maar… hoewel trilobieten van deze couche kunnen glanzen, doet de glans me erg onnatuurlijk aan. En de foto's zijn van slechtere kwaliteit dan je op het eerste zicht zou vermoeden. Misschien is er hier toch een laagje van iets opgezet.
Gepyritiseerd? Rubbish. De schaal is hier nog steeds calciet, en als je deftige foto's van dit specimen zou nemen, zal de kleur er ook wat anders uit zien, zou ik denken.
Voor dat bedrag mag je toch wel wat betere foto's vragen.
Maar… hoewel trilobieten van deze couche kunnen glanzen, doet de glans me erg onnatuurlijk aan. En de foto's zijn van slechtere kwaliteit dan je op het eerste zicht zou vermoeden. Misschien is er hier toch een laagje van iets opgezet.
Gepyritiseerd? Rubbish. De schaal is hier nog steeds calciet, en als je deftige foto's van dit specimen zou nemen, zal de kleur er ook wat anders uit zien, zou ik denken.
Voor dat bedrag mag je toch wel wat betere foto's vragen.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
De aanbieding is afkomstig van de bekende Engelse paleontoloog dr. Robert Kennedy.
Je kunt er gerust van uitgaan dat de trilo echt is.
[Bewerkt door nestor op 22-11-2013 om 22:49 NL]
Je kunt er gerust van uitgaan dat de trilo echt is.
[Bewerkt door nestor op 22-11-2013 om 22:49 NL]
De senioribus nil nisi bene
O ja, de kleur zal inderdaad wel afwijken van de foto.
De senioribus nil nisi bene