Ardennen : Dechenella .
Antw: Ardennen : Dechenella .
Ik herken de matrix niet 123 als zijnde givetiaan...
Althans niet dat typische zoals waarin je de rossumi's vind
Althans niet dat typische zoals waarin je de rossumi's vind
oeps...
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Ivo,dit zou best kunnen dat je het niet herkend als Givetein,hadden jullie er niet over gepraat zou ik het ook niet hebben geweten.
Wat mij opvalt aan deze stenen is de verschillende vorm van matrix,je ziet dit ook terug op de 1,soms heel druk en soms heel sober,dus niet echt overtuigend om het Givetein te noemen.Wat mij wel overtuigd is het feit dat ik andere zaken zie dan op de 1 zoals vanavond in mijn eerste steentje(paar honderd gram)7 maal Dechenella fragmenten,dit bestaat uit staartjes tussen de 2 mm en 15 mm.De schelpen die ik zie zijn ook anders,herken ze niet vanop de 1-2.
Wat niet onbelangrijk is denk ik is de kleur van de matrix,is ligt grijs met veel bruin,op de 1 veel donkerder tot zwart,hardheid kan zacht zijn tot bikkelhard maar das ook op de 1 zo.
Ik heb ook een steen mee met veel,of toch een aantal grote schelpen die ik niet herken,ik wil deze schelpen uitpreppen in die steen,het zal zeker een mooi stuk worden,weegt zo een 3 kg.
De stenen hebben ook veel barstjes en de bewaring kan heel anders zijn tussen twee barsten door,zo heb ik al een paar staartjes die in het ene deel goed preppen,dan een barstje en de staart is vergaan aan deze kant van de barst,wat heel vreemd is en ik nog nooit heb gezien op de andere niveau's,ook lopen er veel haarscheurtjes door de trilo's geen,wat wijst op veel kans voor het verliezen van de schaal,net als bij Frederik zijn laatste prep
GR Pascal
Verder kan ik er nog weinig over kwijt omdat ik nog maar 1 steentje heb verkleint vandaag,maar er volgen er nog heel wat,ik ben zelf ook benieuwd wat ik ga vinden en preppen
Ah ja,wat me nog opvalt,en waar ik zeer blij mee ben,is dat de Nyterops hun ogen(lensjes nog hebben in deze stenen,op de 1 bijna nooit,ze zijn hier op de 1 bijna altijd gekristaliseerd.
[Bewerkt door strandjutters op 02-12-2013 om 22:46 NL]
Wat mij opvalt aan deze stenen is de verschillende vorm van matrix,je ziet dit ook terug op de 1,soms heel druk en soms heel sober,dus niet echt overtuigend om het Givetein te noemen.Wat mij wel overtuigd is het feit dat ik andere zaken zie dan op de 1 zoals vanavond in mijn eerste steentje(paar honderd gram)7 maal Dechenella fragmenten,dit bestaat uit staartjes tussen de 2 mm en 15 mm.De schelpen die ik zie zijn ook anders,herken ze niet vanop de 1-2.
Wat niet onbelangrijk is denk ik is de kleur van de matrix,is ligt grijs met veel bruin,op de 1 veel donkerder tot zwart,hardheid kan zacht zijn tot bikkelhard maar das ook op de 1 zo.
Ik heb ook een steen mee met veel,of toch een aantal grote schelpen die ik niet herken,ik wil deze schelpen uitpreppen in die steen,het zal zeker een mooi stuk worden,weegt zo een 3 kg.
De stenen hebben ook veel barstjes en de bewaring kan heel anders zijn tussen twee barsten door,zo heb ik al een paar staartjes die in het ene deel goed preppen,dan een barstje en de staart is vergaan aan deze kant van de barst,wat heel vreemd is en ik nog nooit heb gezien op de andere niveau's,ook lopen er veel haarscheurtjes door de trilo's geen,wat wijst op veel kans voor het verliezen van de schaal,net als bij Frederik zijn laatste prep

GR Pascal
Verder kan ik er nog weinig over kwijt omdat ik nog maar 1 steentje heb verkleint vandaag,maar er volgen er nog heel wat,ik ben zelf ook benieuwd wat ik ga vinden en preppen
Ah ja,wat me nog opvalt,en waar ik zeer blij mee ben,is dat de Nyterops hun ogen(lensjes nog hebben in deze stenen,op de 1 bijna nooit,ze zijn hier op de 1 bijna altijd gekristaliseerd.
[Bewerkt door strandjutters op 02-12-2013 om 22:46 NL]
strandjutters
De matrix alleen, zeker vanaf een foto, kan hooguit een indicatie geven.
Verschillende milieus kunnen ook een rol spelen.
Samen met het verhaal erbij lijken mij de Dechenellas, (zeker de eerste 2 foto's) rossumi's uit het Givetien.
Pascal is mij weer eens (net) voor
[Bewerkt door Alfer op 02-12-2013 om 22:33 NL]
Verschillende milieus kunnen ook een rol spelen.
Samen met het verhaal erbij lijken mij de Dechenellas, (zeker de eerste 2 foto's) rossumi's uit het Givetien.
Pascal is mij weer eens (net) voor

[Bewerkt door Alfer op 02-12-2013 om 22:33 NL]
Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking
- strandjutters
Hallo Alfer,ik heb het stuk van gisteren verder uitgeprept,het zag er best goed uit,heb nog nooit een Dechenella van zo dichtbij kunnen bewonderen.Maar hier ook het probleem,een kant van de kop goed,de andere kant vergaan.
Maak een foto.
GR
Maak een foto.
GR
strandjutters
Ben zeer benieuwd wat jij allemaal nog vindt en laat zien.
In de "harde laag" sla je het meeste kapot, heb er nog net niet om gehuild
Hoe was het ook alweer: bloed, zweet en tranen
Je wil toch niet zeggen dat je een hele kop heb gevonden hé ?
[Bewerkt door Alfer op 02-12-2013 om 23:05 NL]
In de "harde laag" sla je het meeste kapot, heb er nog net niet om gehuild

Hoe was het ook alweer: bloed, zweet en tranen

Je wil toch niet zeggen dat je een hele kop heb gevonden hé ?
[Bewerkt door Alfer op 02-12-2013 om 23:05 NL]
- strandjutters

Hallo Alfer,bij deze,de linkse kant vind ik niet terug,misschien was het gebroken in die tijd,laatste foto van bovenaf gezien.
GR
Nog niet Alfer,maar dat komt nog wel

Heb je de foto's al bekeken op Gmail ,?
[Bewerkt door strandjutters op 02-12-2013 om 23:11 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 02-12-2013 om 23:14 NL]
strandjutters
Klopt... Maar ik zou ook niet op basis van de foto meten kunnen zeggen onbeschreven goldius.
Zou mooi zijn als het wel zo is
Overigens alfer, nog plannen om je site wat android vriendelijker te maken
Jou site is toch wel een van de beste wat betreft referentie materiaal uit resteigne en ik baal zo dat ik hem niet kan bekijken op de telefoon. Althans de foto's
Zou mooi zijn als het wel zo is

Jou site is toch wel een van de beste wat betreft referentie materiaal uit resteigne en ik baal zo dat ik hem niet kan bekijken op de telefoon. Althans de foto's
oeps...
Antw: Antw: Ardennen : Dechenella .
Nee die foto van die Godius is niet goed genoeg, het is slechts een vermoeden.ivok schreef:
Klopt... Maar ik zou ook niet op basis van de foto meten kunnen zeggen onbeschreven goldius.
Die website is wel een enorm werk geweest, ben maar een amateurtje.
Ze veranderen veel, nou is de eerste foto in de gallerij eerst wazig, ook de tekst was weggehaald.
Maar daar heb ik een stokje voor gestoken

Hoe ik die site android vriendelijker moet maken, ik heb geen flauw idee.
- strandjutters
Hallo Ivo,op de site van Allart staat een Goldius spp uit het Givetein,misschien bedoelt Alfer deze wel.
De foto die ik hier toon is het negatief,het positief beloofd nog meer,maar hier later wat over na de prep.
GR
[Bewerkt door strandjutters op 02-12-2013 om 23:36 NL]
De foto die ik hier toon is het negatief,het positief beloofd nog meer,maar hier later wat over na de prep.
GR
[Bewerkt door strandjutters op 02-12-2013 om 23:36 NL]
strandjutters
Antw: Antw: Ardennen : Dechenella .
Ja net, ziet er heel goed uit.strandjutters schreef:
Heb je de foto's al bekeken op Gmail ,?
Ben benieuwd naar het eindresultaat, neem de tijd ervoor.