MOOISTE VONDST, RUIL OF AANKOOP 2013!

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Spongebob
Has thanked: 413 times
Been thanked: 635 times
Antw: MOOISTE VONDST, RUIL OF AANKOOP 2013!

Bericht door Spongebob » 08 dec 2013, 22:15

Alopias schreef:
hallo iedereen,

We zijn intussen al december, wat wilt zeggen dat het jaar bijna ten einde is. Ik zie dat het de gewoonte is om elk jaar een topic met de leukste vondsten, ruilingen en aankopen te maken.
Misschien een beetje vroeg, maar hier is hij dan!
Laat je beste, leukste vondsten, ruilingen en/of aankopen van dit jaar maar zien!

groeten
Aaron
Leuk idee, maar niet erg origineel.
Elk(?) jaar opnieuw komt dit (te vroeg) voorbij.
De maand december is nog niet afgelopen en wie weet wat je nog vindt/koopt.
Als we nu eens afspreken dat we zo'n topic vanaf 1 januari starten en dan ook echt de allermooiste (dus maar één!) aanwinst tonen, wordt het al een stuk interessanter om naar te kijken......i.p.v. een lange reeks haaientanden van enkele enthousiastelingen, want daar komt het meestal op neer. Als tussentijdse commentaren dan ook nog geweerd worden, wordt het m.i. nóg leuker. Wellicht kan daarna ook een "leukste vondst 2013"-verkiezing plaatsvinden, waar alle forumleden hun stem kunnen afgeven.

[Bewerkt door Spongebob op 08-12-2013 om 22:19 NL]

Time fades away (Neil Young)

mendel

Bericht door mendel » 08 dec 2013, 22:21

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto 1: De mooiste vondsten 1. Een molaarrest (spuugkies) van een mammoet, zandmotor. 2. Serratolamna serrata, eben emael (romontbos) 3. Cretalamna appendiculata, ENCI 4. Ganopristis leptodon, ENCI 5. Salenia Maestrichtensis, ENCI 6. Notorynchus primigenius ("zonnetje"), Miste 7. Carcharodon hastalis, Miste 8. Carcharinus species, Seminyak Indonesië.
Foto 2: Nog een leuke vondst, catopygus fenestratus, Eben Emael (romontbos).
Foto 3: De leukste ruilen 1. Niet echt een ruil, heb hem gekregen. Coelodonta antiquitatis, Maasvlakte II 2. Otodus megalodon, south Carolina US.
Foto 4: De leukste aankopen 1. Verschillende tandjes, Nederokkerzeel 2. Otodus auriculatis, Balegem 3. Verschillende tandjes, Egem 4. Squalicorax pristodontus, ENCI.

Grtz mendel

Facta non verba- Geen woorden maar daden

mendel
Antw: Antw: MOOISTE VONDST, RUIL OF AANKOOP 2013!

Bericht door mendel » 08 dec 2013, 22:39

Spongebob schreef:
Als we nu eens afspreken dat we zo'n topic vanaf 1 januari starten en dan ook echt de allermooiste (dus maar één!) aanwinst tonen, wordt het al een stuk interessanter om naar te kijken......i.p.v. een lange reeks haaientanden van enkele enthousiastelingen, want daar komt het meestal op neer. Als tussentijdse commentaren dan ook nog geweerd worden, wordt het m.i. nóg leuker. Wellicht kan daarna ook een "leukste vondst 2013"-verkiezing plaatsvinden, waar alle forumleden hun stem kunnen afgeven.

Dag tom,
Ik vind dit echt een super idee!
Ik stem voor. :)

Grtz mendel

Facta non verba- Geen woorden maar daden

hubertus68
Has thanked: 47 times
Been thanked: 305 times

Bericht door hubertus68 » 08 dec 2013, 23:34

Afbeelding

Hallo Fossiel.netters!

Tom heeft gelijk: het jaar is nog niet voorbij. Althans denk ik dat ik niet meer zooo vele mooie stukken tegenkom dit jaar...

Dit is dus mijn TOP-stuk uit 2013. Het komt uit de Lanaye-member van de ENCI-groeve in Maastricht.

Ik had de groeve tijdens een excursie van de NGV Limburg bezocht. Na twee uren zoeken had ik niets van belangstelling gevonden als er "iets" in de zon glinsterde: een kristalijn bewaard armskelet van een brachiopode.

Het probleem was dat het in een ca. 60 cm grote vuursteen stak: Te groot en te zwaar om het mee naar huis te nemen! Met hulp van een medelid heb ik de vuursteen op handige 15 x 15 cm gekapt gekregen. Dit is dus het resultaat.

De vondst behoordt tot de familie van Zeilleriidae of tot de subfamilie Dallininae.

Verder onderzoek is geplant in januari 2014 door Dr. Eric Simon in Brussel.

Groten
Oliver

[Bewerkt door hubertus68 op 08-12-2013 om 23:35 NL]

Xenina
Has thanked: 23 times
Been thanked: 12 times
Antw: Antw: Antw: MOOISTE VONDST, RUIL OF AANKOOP 2013!

Bericht door Xenina » 09 dec 2013, 10:28

Mendel schreef:
Spongebob schreef:

Dag tom,
Ik vind dit echt een super idee!
Ik stem voor. :)

Grtz mendel
Dat vind ik ook!

Groetjes, Xenina

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 09 dec 2013, 10:50

Ik ben het in grote lijnen wel eens met Tom. Als je een selectie moet maken en enkel het beste van het beste toont, wordt het inderdaad ook leuker. Misschien is 1 fossiel wat weinig, en kunnen we het op max. 3 zetten. Zo kan je je mooiste eigen vondst, ruil én aankoop tonen.

Elk jaar zou het beheer dit topic kunnen klaarzetten, en openen als het zover is. Dat is zelfs elk jaar het plan geweest, maar ik wordt ook elk jaar in snelheid gepakt. De paashaas komt ook elk jaar vroeger, volg het maar eens.

Ik vind het initiatief van Alopias heel leuk, echt waar, maar inderdaad wat vroeg, en de hoeveelheid geplaatste plaatjes volgt ook niet echt de filosofie om je 'mooiste' vondst (enkelvoud) te tonen. Voor de duidelijkheid lijkt het me een goed idee om hier even een slotje op te zetten, en een nieuw topic op te starten.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 09 dec 2013, 11:00

Ik heb een nieuw topic opgesteld met duidelijke spelregels. Dit topic zal rond de jaarwissel opengaan. Ik hoop dat jullie, incl. Aaron, dit een goede oplossing vinden. Hier doen we een slotje op om verdere verwarring te vermijden.

Cheers!

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Gesloten