Top 10!

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Mammoetkies
Top 10!

Bericht door Mammoetkies » 10 jan 2006, 18:01

Ik ben nog niet zo vaak naar een vindplaats gegaan maar nu was mijn vraag welke vinden jullie het beste? Wat is jullie top 10 vindplaatsen? Ik denk dat mijn leukste vindplaats groeve t\'rooth is in Limburg, daaar hebben mijn neven een fossielen krab gevonden. Gr. Mammoetkies

[Bewerkt door Mammoetkies op 10-01-2006 om 18:01 NL]

Gr. Auke-Florian

Hieronymus
Contacteer:
Antw: Top 10!

Bericht door Hieronymus » 10 jan 2006, 18:33

ik ga heel graag naar knokke (alhoewel daar weinig gevonden wordt de laatste tijd) en naar Cap Blanc Nez, is het niet voor de fossielen, dan is het voor de omgeving daar, het is er gewoon prachtig

Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com

Ammonitehunter

Bericht door Ammonitehunter » 10 jan 2006, 18:52

Zo hell veel ga ik ook niet op uitstap: mijn top3 is daarom:
1.Cap Blanc-nez
2.Resteigne
3.Cap Gris-nez

greetz,
Lukas

Hebzucht is slecht, geef daarom al je fossielen maar aan mij!!!

Dylan

Bericht door Dylan » 10 jan 2006, 19:43

MMMMMMMM...
Moeilijke vraag.
1.Cadzand(omdat ik vaak naar de Noordzee ga)
2.Normandië(Cap-Blanc en Cap-Gris-Nez)
3.Terielen in de omgeving van Bergen
4.Antwerpen
5.Jah, soms stop ik wanneer er interessante rotsen zijn om te onderzoeken.

Amateur

trilobietje

Bericht door trilobietje » 11 jan 2006, 12:47

Mijn top varieert naargelang het weer. In de zomer vind ik het heel leuk om bv. op het strand van Zwarte Polder tandjes te zoeken.
Resteigne zit in mijn top omdat je je niet echt in een groeve waant, er is veel begroeiïng én vooral, je kan er trilobieten vinden.
Nu in de winter vind ik het weer leuk om in Antwerpen (omgeving Deurganckdok) te gaan zoeken.
Groeve Marnebel, op een zonnige (maar niet te hete !) dag, daar is het ook leuk vertoeven. Het is er zo rustig.
Spijtig dat in Cadzand zelf praktisch geen tandjes meer te vinden zijn wegens opspuitingen. tot 1,5 jaar geleden, ging ik daar heel regelmatig zoeken, weer of geen weer en dan een terraske doen op\'t Paviljoentje of in de winter ons verwarmen in \'t Paviljoentje. Genieten is dat !
Dan nog te zwijgen van onze fossielenreis afgelopen september naar de Corbière ... zaaalig, fossielen zoeken tussen de wijnranken in een prachtige omgeving...
Goh, ben weer aan\'t dromen, nu snel terug uitloggen en verder werken, anders ga mijnen baas reclameren
groetjes
Marleen

wie niet zoekt, niet vindt

toothdigger

Bericht door toothdigger » 11 jan 2006, 14:47

1. Peace river, Florida
2. Venice, Florida
3. Knokke (B)
4. Zwarte polder
5. Egem

helaas kom ik op niet zo vaak op nr. 1, 2 en 5 hahaha!

laater,

Tooth-D

Ben je Lid, Abonnee, of ben je geen van twee?

Lid sinds 10-09-2003

Somniosus
Contacteer:

Bericht door Somniosus » 11 jan 2006, 15:17

Peace river en Venice beach is allemaal gerold spul in vgl met Lee Creek. Daarvoor krijg je me niet naar de USA. Voor Lee Creek daarentegen wel...:)
Voorts mogen wij als belgen zeker niet klagen aangezien Egem één van de rijkste vindplaatsen is in de wereld.

Supergraver
Antw: Antw: Top 10!

Bericht door Supergraver » 11 jan 2006, 15:38

somniosus schreef:
Peace river en Venice beach is allemaal gerold spul in vgl met Lee Creek. Daarvoor krijg je me niet naar de USA. Voor Lee Creek daarentegen wel...:)
Voorts mogen wij als belgen zeker niet klagen aangezien Egem één van de rijkste vindplaatsen is in de wereld.
Absoluut niet waar! Venice beach misschien wel, wat vaak het geval is met strandvindplaatsen (Knokke en Cadzand), maar uit de Peace River komen wel degelijk tanden die kwa kwaliteit niets onderdoen in vgl met tanden uit de fosfaatmijnen of Egem. Je moet, en dat geldt voor meerdere vindplaatsen, gewoon weten waar je in de rivier moet zoeken. Gewoon weg grind opscheppen midden in de rivier zal vaak gerolde exemplaren opleveren, maar probeer voor de lol eens de rivierbanken....
Het valt me op dat een aantal Belgen niet zozeer klagen over hun eigen lokaties, maar des te meer over lokaties in de USA. :) :)

Gr

Martijn

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Top 10!

Bericht door Frederik » 11 jan 2006, 15:50

Supergraver schreef:
Gewoon weg grind opscheppen midden in de rivier zal vaak gerolde exemplaren opleveren, maar probeer voor de lol eens de rivierbanken....
Verbeter mij als ik fout zit, maar was graven in de rivierbanken daar niet zo goed als verboden? Dan blijven er voor de \'brave\' zoeker in hoofdzaak gerolde exemplaren over, niet? (en hieruit concludeer ik dat Pieter heel braaf is)

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Somniosus
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Top 10!

Bericht door Somniosus » 11 jan 2006, 16:28

Supergraver schreef:
Absoluut niet waar! Venice beach misschien wel, wat vaak het geval is met strandvindplaatsen (Knokke en Cadzand), maar uit de Peace River komen wel degelijk tanden die kwa kwaliteit niets onderdoen in vgl met tanden uit de fosfaatmijnen of Egem.
Ik geloof je hoor, allicht zullen er ook wel betere of goede exemplaren tevoorschijn komen.
Supergraver schreef:Het valt me op dat een aantal Belgen niet zozeer klagen over hun eigen lokaties, maar des te meer over lokaties in de USA. :) :)
Goed gezien. Wij zijn dan ook verwend in ons kleine landje, ook al beseffen we dat niet altijd.

Gesloten