Nog wat Miste vondsten
Nog wat Miste vondsten
Ook deze schelpen heb ik gevonden bij Miste. Het is voor mij nog niet helemaal duidelijk welke soorten het zijn.
1: ?
2: De zelfde als 1 maar dan de binnenkant.
3: Dubbele klep op zand(niet erg stevig)
4: De andere klep(of wat er van over is)
5: Conus met een vorm die afwijkt van de normale, maar ook van de zeldzamere Conus soorten.
6: De zelfde als 5, maar een andere kant.
Marijn
[Bewerkt door Marijn14 op 15-12-2013 om 10:41 NL]
- Spongebob
- Has thanked: 435 times
- Been thanked: 656 times
Antw: Nog wat Miste vondsten
Hoi Marijn,
Ik kan je niet verder helpen met determinaties van Miste-materiaal, maar vind het wel leuk om Miste-vondsten voorbij te zien komen. Het lijkt alsof alle zoekers van het afgelopen evenement hun vondsten voor face-book bewaren.
Groeten, Tom
PS: Misschien kun je je foto's eerst even bijknippen, voordat je ze op het forum zet.
Nu is er erg veel grijs op de foto.
Ik kan je niet verder helpen met determinaties van Miste-materiaal, maar vind het wel leuk om Miste-vondsten voorbij te zien komen. Het lijkt alsof alle zoekers van het afgelopen evenement hun vondsten voor face-book bewaren.
Groeten, Tom
PS: Misschien kun je je foto's eerst even bijknippen, voordat je ze op het forum zet.
Nu is er erg veel grijs op de foto.
Time fades away (Neil Young)
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Nog wat Miste vondsten
Je hebt gelijk Tom, ik heb direct een tandje van daar geplaatst: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=19379Ik kan je niet verder helpen met determinaties van Miste-materiaal, maar vind het wel leuk om Miste-vondsten voorbij te zien komen. Het lijkt alsof alle zoekers van het afgelopen evenement hun vondsten voor face-book bewaren.
ik zou wel willen,
Maar ik ben nu bezig met het doorzoeken onder de 1 mm.
Zitten echt geweldige roggentandjes in,
Alleen te klein voor een mooie foto..
Nikola
Nikola
Die ben ik nog niet tegengekomen. Hoe zien ze er ongeveer uit? Als de grotere roggentanden? Ik heb wel gezeefd op minder dan 1mm.Mega_lo schreef:
ik zou wel willen,
Nikola
Marijn
Ik zal er op letten. Ik laat het wel merken als ik er een paar heb gevonden.
Marijn
Marijn
Het rechter slotfragment is van een Panopea, goed herkenbaar aan de lange slottand. Het linker herken ik niet zo een, twee drie, misschien van een Cyrtodaria angusta?
Goed dat je de slotfragmenten ook verzamelt, want van deze soorten zul je in het gruis geen gave exemplaren aantreffen.
Die schelpkern? - geen idee.
De laatste, is dat niet 'gewoon' een Conus antediluvianus? Volgens mij wel.
Groeten, Lex
Goed dat je de slotfragmenten ook verzamelt, want van deze soorten zul je in het gruis geen gave exemplaren aantreffen.
Groeten, Lex
Bedankt voor de determinatie. Het lijkt allemaal te kloppen. De schelpkern houd ik voorlopig naamloos. De rest kan in mijn systeem.mussels schreef:
Het rechter slotfragment is van een Panopea, goed herkenbaar aan de lange slottand. Het linker herken ik niet zo een, twee drie, misschien van een Cyrtodaria angusta?
Groeten, Lex
Marijn