Zoogdierbot fosfaatmijnen Maroc
Zoogdierbot fosfaatmijnen Maroc

Een moeilijke...dit bot is van een zoogdier en is uit eoceen (Ypresien)Gevonden in de fosfaatmijnen in Marokko. Wie weet genus of geslacht? Zou super zijn!
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!
-
Antw: Zoogdierbot fosfaatmijnen Maroc
Mooi beentje, het heeft vind ik veel weg van een beentje in een voet of hand.
Hebzucht is slecht, geef daarom al je fossielen maar aan mij!!!
- Betelgeuze
Tuurlijk wel Betelgeuze! Mag best moeilijk zijn....
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!
ik denk dat het een vingerkootje van een holenbeer is. want zoiets heb ik ook en het lijkt er ook op dus.. is het misschien wat
groet,
Yma van den Driest
Yma van den Driest
Nee, deze waren 55 miljoen jaar gelden nog niet uitgevonden, nog lang niet....
Je moet denken, gezien de streek waar het gevonden is, denken aan een zeezoogdier.
Je moet denken, gezien de streek waar het gevonden is, denken aan een zeezoogdier.
-
Daarom niet een zeezoogdier, er zijn genoeg dieren die van een klif vallen en verdrinken of die op het strand sterven, het kan dus ook een zoogdier zijn dat toevallig in de buurt van de zee was toen ie stierf.
Hebzucht is slecht, geef daarom al je fossielen maar aan mij!!!
Hoeven niet te discuseren, echter op de plaats waar dit bot gevonden is was in het eoceen een zeer grote zee, vandaar haaientanden en de enorme krijtafzettingen. Verder waren er geen kliffen etc, hoogstens banken waar zeehonden, crocs etc. op rustten.
Het lijkt heel veel op een teenkootje.
En om het dan gelijk aan een zoogdier te hangen is gezien de locatie niet zo heel logisch.
Ook omdat uit de fosfaatmijnen van Khouribga(?) nog niet veel zoogdierenmateriaal bekend is vindt ik determinatie zoogdierbot gewaagd.
Zelf denk ik aan een (je noemt het zelf ook al) teenkootje van een Croco. Deze hebben namelijk vrij veel overeenkomsten met zoogdier kootjes.
Ook is mij niet anders bekend dan dat de fosfaatmijnen eerder boven Krijt en Paleoceen zijn ipv. puur Eoceen. De zoogdieren waren gedurende die periodes (Krijt en Paleoceen) vrij klein en zeehonden zijn volgens mij pas in het Oligoceen ontstaan.
Maar ik ben niet alwetend!
M.vr.gr.
The Stone
[Bewerkt door The Stone op 02-09-2004 om 10:02 NL]
En om het dan gelijk aan een zoogdier te hangen is gezien de locatie niet zo heel logisch.
Ook omdat uit de fosfaatmijnen van Khouribga(?) nog niet veel zoogdierenmateriaal bekend is vindt ik determinatie zoogdierbot gewaagd.
Zelf denk ik aan een (je noemt het zelf ook al) teenkootje van een Croco. Deze hebben namelijk vrij veel overeenkomsten met zoogdier kootjes.
Ook is mij niet anders bekend dan dat de fosfaatmijnen eerder boven Krijt en Paleoceen zijn ipv. puur Eoceen. De zoogdieren waren gedurende die periodes (Krijt en Paleoceen) vrij klein en zeehonden zijn volgens mij pas in het Oligoceen ontstaan.
Maar ik ben niet alwetend!
M.vr.gr.
The Stone
[Bewerkt door The Stone op 02-09-2004 om 10:02 NL]
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
Ha Stone,
Ik bedoelde ook paleoceen (Ypresian zelfs).
Kan wel met je redenering meegaan, zou goed een crocie kunnen zijn.
Ik bedoelde ook paleoceen (Ypresian zelfs).
Kan wel met je redenering meegaan, zou goed een crocie kunnen zijn.