Miste: Bivalve op fosforiet
Miste: Bivalve op fosforiet

Deze had ik tijdens het zeven al tussen het gruis uit gepikt. Hij is nog best groot, namelijk 4cm. Van de 2e de klep en het slot is weinig meer over. Weet iemand welke soort dit is? Ik zal morgen indien nodig een betere foto plaatsen.
Marijn
Antw: Miste: Bivalve op fosforiet

Hier zijn nog wat foto's van de betreffende schelp en een klein schelpje wat tussen de 2 kleppen in zit. Het schelpje is 4mm en ook hiervan weet ik zo niet welke soort het is.
Marijn
Mooie bivalve Marijn.
Meestal geef ik geen ID als ik het niet zeker weet.
Naar mijn mening beter geen ID dan een foute ID
Maar ik kan wel aangeven welk genus, beschreven in het Misteboek van A. Janssen, er naar mijn mening op lijkt. Nogmaals dit is om een richting aan te geven.
Thracia sp. of Cochlodesma sp.
Peter
Meestal geef ik geen ID als ik het niet zeker weet.
Naar mijn mening beter geen ID dan een foute ID

Maar ik kan wel aangeven welk genus, beschreven in het Misteboek van A. Janssen, er naar mijn mening op lijkt. Nogmaals dit is om een richting aan te geven.
Thracia sp. of Cochlodesma sp.
Peter
donckey
Thracia inflata is het iig niet. Ik heb een exemplaar liggen van die soort en die lijkt er niet op. Voor T. pubescens weet ik het niet. Over die soort staat weinig informatie en een klep die nog meer breuken door zich heen heeft lopen dan mijn klep. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Marijn
Marijn