Ammonieten die ik niet kan determineren
Ammonieten die ik niet kan determineren

Nog een paar ammonieten die ik zelf niet kan determineren.
Afbeelding 1. Gekocht (vermoedelijk UK maar waar en welk soort?)
Afbeelding 2. Gekocht (geen idee waar en welk soort)
Afbeelding 3. Gevonden Thorncombe Beacon in UK (geen idee welk soort)
Volgens mij een lastig verhaal. Ben benieuwd.
greetz
René
Verba volant, fossilis manent
- Everhardus
Antw: Ammonieten die ik niet kan determineren
Ik kan je vermoedelijk niet verder helpen zeg ik in alle eerlijkheid maar een betere foto van met name nummer 1 (meer close...) en een foto van het venter van nummer 2 zouden wellicht kunnen helpen....gr,Marcel

Dichterbij lukt niet met mijn huidige camera.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Met die tweede zit je m.i. in de groep van de Hoplitinae. Grote kans dat deze Albiaan van ouderdom is. Waarschijnlijk kan Phil hier meer over vertellen en/of me verbeteren. Heb je gezien dat deze pathologisch is? Een bijzonder knap exemplaar!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Hallo,
Eerste is garantiana sp. vanuit het Bajociaan of Côte d'Or, Frankrijk. Typische preservatie in silica, gekuist in een bad met HCL.
Tweede is Hoplites spathi (ik dacht ook Hoplites dentatus maar dit stuk is te dik voor) van Albiaan, Courcelles, Aube, Frankrijk.
Derde weet ik niet, misschien Schlotheimia angulata uit Hettangiaan ???
Ik denk meer aan Pleuroceras spinatum uit Pliensbachiaan.
MVG
Phil
[Bewerkt door Paleoman op 18-12-2013 om 13:06 NL]
Eerste is garantiana sp. vanuit het Bajociaan of Côte d'Or, Frankrijk. Typische preservatie in silica, gekuist in een bad met HCL.
Tweede is Hoplites spathi (ik dacht ook Hoplites dentatus maar dit stuk is te dik voor) van Albiaan, Courcelles, Aube, Frankrijk.
Derde weet ik niet, misschien Schlotheimia angulata uit Hettangiaan ???
Ik denk meer aan Pleuroceras spinatum uit Pliensbachiaan.
MVG
Phil
[Bewerkt door Paleoman op 18-12-2013 om 13:06 NL]
Paleoman
http://www.paleomania.com (main page)
http://paleomania-to-trade.over-blog.com (fossils to trade)
http://www.paleomania.com (main page)
http://paleomania-to-trade.over-blog.com (fossils to trade)
voor de tweede ben ik het met paleoman eens dat het een Hoplites is uit Courcelles maar toch een heel bijzondere : voor de pathologie ziet hij er uit als een H. dentatus (of spathii, ik weet het juiste verschil niet) na de pathologie gaat hij meer naar één uit de H.benetianus-groep. daar komen de ribben dichter bij elkaar op de venter. dit toont toch aan hoe relatief de reeks soortnamen is die Spath beschreven heeft. toch heel merkwaardig daar de 2 groepen aan een verschillende ouderdom toegeschreven worden waarbij H.benetianus ouder is
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
ingenieur in de cephalopode huisvesting
Hallo, de derde zou mogelijk Pleuroceras solare kunnen zijn, maar bij geplette exemplaren is het moeilijk met zekerheid te zeggen; het zou ook Schloteimia kunnen zijn, maar dat komt niet overeen met de geologie van Thorncombe, Pleuroceras weer wel...
groeten, Bert
groeten, Bert
Elbert
- Everhardus
Mooi om te zien hoe ver je hier toch kunt komen wat determinaties betreft met fossielen van vindplaatslocaties die niet bekend zijn. Bij nummer 2 dacht ik gelijk aan een gault ammo, blijkbaar ben ik niet de enige gezien de reacties....Nummer 1 is een prachtding van een preservatie die ik nog niet kende, erg mooi...
Heren....mijn dank is groot!