Op zoek naar dino boeken
- Magic_1969
- Contacteer:
Op zoek naar dino boeken
Veel informatie kun je via het internet vinden en opslaan als bookmark/favoriet, maar ik heb soms gewoon de behoefte om een boek in mijn handen te hebben om lekker uit te kunnen lezen.
Wie heeft 1 van de boeken:
De geïllustreerde encyclopedie van dinosauriërs en andere pre historische dieren van Palmer et al
Of
De encyclopedie van dinosauriers en andere pre historische dieren van Gardiner et al
Of
Zeggen jullie, deze boeken zijn niets, je moet dit of dat nemen? Wellicht recentere literatuur?
Ik weet waar ik de 2 bovengenoemde boeken kan vinden bij de diverse boekwinkels, maar ik vroeg me af of 1 van de forummers 1 van de boeken of allebei nog in zijn bezit heeft, van goede kwaliteit zijn en er niets meer mee doet. Dan kun je mij er denk ik wel blij mee maken.
Ik zie de reacties wel tegemoet, hoop ik.
[Bewerkt door Magic_1969 op 22-12-2013 om 18:07 NL]
Wie heeft 1 van de boeken:
De geïllustreerde encyclopedie van dinosauriërs en andere pre historische dieren van Palmer et al
Of
De encyclopedie van dinosauriers en andere pre historische dieren van Gardiner et al
Of
Zeggen jullie, deze boeken zijn niets, je moet dit of dat nemen? Wellicht recentere literatuur?
Ik weet waar ik de 2 bovengenoemde boeken kan vinden bij de diverse boekwinkels, maar ik vroeg me af of 1 van de forummers 1 van de boeken of allebei nog in zijn bezit heeft, van goede kwaliteit zijn en er niets meer mee doet. Dan kun je mij er denk ik wel blij mee maken.
Ik zie de reacties wel tegemoet, hoop ik.

[Bewerkt door Magic_1969 op 22-12-2013 om 18:07 NL]
Ik wil graag een dinoloog worden!! LOL
- Magic_1969
- Contacteer:
Antw: Op zoek naar dino boeken
Op het moment van schrijven bekeken 55x mijn bericht en helaas geen reactie.
Ik heb de stoute schoenen maar aangetrokken en de 2 boeken besteld, 2e hands, via bol.com.
Wel hoor ik graag of er nog andere info boeken zijn over dinosauriers en hun tijdperken, anders dan de door mij gezochte titels en of er andere forummers zijn die zich verdiepen in de informatie over dinosauriers bezig houden, al dan niet met fossielen.
Ik ben benieuwd.
Ik heb de stoute schoenen maar aangetrokken en de 2 boeken besteld, 2e hands, via bol.com.
Wel hoor ik graag of er nog andere info boeken zijn over dinosauriers en hun tijdperken, anders dan de door mij gezochte titels en of er andere forummers zijn die zich verdiepen in de informatie over dinosauriers bezig houden, al dan niet met fossielen.
Ik ben benieuwd.
- Smaug
- Community Manager
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 109 times
Sorry voor de late reactie, maar in principe heb je nu twee keer hetzelfde boek besteld. De ene is een oudere versie van de ander ( ik kan het mis hebben). Die met de oranje kaft heb ik ook, 20 jaar gelden aangeschaft voor mijn veertiende verjaardag. Mooi boekwerkje voor de leek, wel sterk gedateerd. Die andere is volgens mij iets jonger met een aangepaste inhoud, maar ook sterk verouderd. Op dit moment heb ik geen verdere suggesties...
My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
- Magic_1969
- Contacteer:
Dat vermoeden had ik in eerste instantie ook, maar in het laatste boek worden minder dinos beschreven en de auteurs zijn verschillend. En ik ben dol op info. Dat ze verouderd zijn begrijp ik wel, want de laatste jaren zijn er zoveel nieuwe feiten boven water is gekomen en nieuwe dinos ontdekt. Maar ik heb nog niet echte nieuwe literatuur hierover kunnen ontdekken.
- Hieronymus
- Contacteer:
Dit boek heb ik me een tijdje geleden aangeschaft.
http://books.google.be/books/about/Bern ... edir_esc=y
't Is eigenlijk eerder een verzameling van wetenschappelijke artikels en focust zich op de globale fauna ten tijde van de Iguanodons. De artikels van Dino's wereldwijd worden voorafgegaan door een sterke focus op Bernissart in België en de vondsten van ginds.
Interessant, maar beperkt in tijd en focus. Een globaal overzicht van dino's van't Trias tot het Krijt krijg je niet, maar er zit heel veel up-to-date informatie in met een sterke regionale en tijdsgebonden focus. Geen lichte lectuur, maar ik vind het een prachtig werk.
http://books.google.be/books/about/Bern ... edir_esc=y
't Is eigenlijk eerder een verzameling van wetenschappelijke artikels en focust zich op de globale fauna ten tijde van de Iguanodons. De artikels van Dino's wereldwijd worden voorafgegaan door een sterke focus op Bernissart in België en de vondsten van ginds.
Interessant, maar beperkt in tijd en focus. Een globaal overzicht van dino's van't Trias tot het Krijt krijg je niet, maar er zit heel veel up-to-date informatie in met een sterke regionale en tijdsgebonden focus. Geen lichte lectuur, maar ik vind het een prachtig werk.
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com
- Magic_1969
- Contacteer:
Dank je wel voor je reactie.
Dit boek staat op mijn verlanglijstje.
- Magic_1969
- Contacteer:
Dank je wel voor je reactie.
- Magic_1969
- Contacteer:
Jazeker, Nico.
Dank je wel voor deze tips,
Dank je wel voor deze tips,
- Magic_1969
- Contacteer:
Antw: Antw: Op zoek naar dino boeken
Ze zijn binnen. Heb meteen veel leesplezier, ruim 600 pagina's in totaal .Magic_1969 schreef:
Op het moment van schrijven bekeken 55x mijn bericht en helaas geen reactie.
Maar hou me nog steeds aanbevolen voor andere titels dan al in dit bericht genoemd zijn.