Van wie is dit hoefbeentje?
Van wie is dit hoefbeentje?
Beste leden,
Ik heb dit hoefbeentje op de MV gevonden. Via de side van de WPZ kwam ik op geit of schaap. Ik heb op internet gezocht naar afbeeldingen van deze dieren in het pleistoceen maar ik kan niet veel vinden. Kan iemand mij verder helpen?
Groetjes Anne-Marie
Vincent Graper
-
- Been thanked: 45 times
Antw: Van wie is dit hoefbeentje?
Hallo, schaap is het zeker niet, want die is hoger en in de bovenrand zit een knik. Het exemplaar in mijn verzameling is 29 mm lang, 10,5 mm breed en 16 mm hoog. Van een geit weet ik het niet, die heb ik nog niet gezien.
Van de recente ree in mijn verzameling (ik heb alleen de onderarm en been met schedel en kaak), is hij 27 mm lang, 7mm (achterpoot) en 9 mm (voorpoot) breed en 14 of 15 mm hoog.
Charlie
Van de recente ree in mijn verzameling (ik heb alleen de onderarm en been met schedel en kaak), is hij 27 mm lang, 7mm (achterpoot) en 9 mm (voorpoot) breed en 14 of 15 mm hoog.
Charlie
Charlie
-
Hallo, ik ga verder met hert (recent van Maasvlakte 1, dus geen rendier) 43 mm lang, 15 mm breed en 28 mm hoog. Klein rund: 53 X 18X 28 mm. Groot rund: 85X34X53. (Gedetermineerd op kenmerken m.b.v. de publicatie van Niek Kerkhoff.
Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kunt.
Charlie
Charlie
Charlie
-
Hallo, ik ga verder met hert (recent van Maasvlakte 1, dus geen rendier) 43 mm lang, 15 mm breed en 28 mm hoog. Klein rund (hert?): 53 X 18X 28 mm. Groot rund: 85X34X53. (Gedetermineerd op kenmerken m.b.v. de publicatie van Niek Kerkhoff.
Charlie
Charlie
Charlie
Antw: Antw: Van wie is dit hoefbeentje?
Charlie ik heb hier een ree de Hoefjes zijn iets van een22- 24mmSchouwenburg schreef:
Hallo, schaap is het zeker niet, want die is hoger en in de bovenrand zit een knik. Het exemplaar in mijn verzameling is 29 mm lang, 10,5 mm breed en 16 mm hoog. Van een geit weet ik het niet, die heb ik nog niet gezien.
Charlie
Ik heb ook een moeflon (schaap)die zijn niet veel groter maar die hebben inderdaad die knik ik de rand en zijn ook veel robuuster
Theo
Bedankt,
Ik twijfel nog tussen rund of hert. Misschien dat toekomstige vondsten uitsluitsel geven. Anne-Marie
Ik twijfel nog tussen rund of hert. Misschien dat toekomstige vondsten uitsluitsel geven. Anne-Marie
Vincent Graper