hoefje WH NH ??????
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
hoefje WH NH ??????

Hallo
zaterdag ochtend even een paar uurtjes naar de zandmotor geweest .
schitterend weer en een mooie wandeling en nog een op het strand zonnende,
gevlekte Zeehond tegen het lijf gelopen

qua vondsten niet zo spectaculair en op het laatst toch nog een hoef bot.
thuis gekomen eens vergeleken met hoef bot paard,maar was te verschillend,én vond het ook niet bij rund passen
verder gezocht en kwam uit op een derde phalange middelste teen Wolharige Neushoorn.
(voor of achterpoot)??? gezocht op site artikel van J.F ven der Steeg
dat gaf een mooi vergelijk met mijn stuk,verder zijn
op de foto's zijn de porie'en voor de bloed vaten goed te zien" de afmetingen van het stuk zijn 8,5 cm lang 3,5 cm breed en 2 cm dik
klopt mijn determinatie een beetje of moet ik toch aan een ander hoef dier denken
Groet
Huug
-
- Been thanked: 45 times
Antw: hoefje WH NH ??????
Hallo, je determinatie is helemaal juist. Een fantastische vondst, je ziet ze maar uiterst zelden zo compleet.
Charlie
Charlie
Charlie
Prachtige vondst huug!
Heb gehoord dat ze echt super zeldzaam zijn!
Grtz mendel
Heb gehoord dat ze echt super zeldzaam zijn!

Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Allen bedankt voor de reactie.
ik zal er super zuinig op zijn.
Charlie ik heb nog een vraag kan" of zou je mij uit kunnen leggen waarom deze beentjes zo zelden gevonden worden .
heeft dat iets met de samenstelling van het bot te maken ?
groet
Huug
ik zal er super zuinig op zijn.
Charlie ik heb nog een vraag kan" of zou je mij uit kunnen leggen waarom deze beentjes zo zelden gevonden worden .
heeft dat iets met de samenstelling van het bot te maken ?
groet
Huug
-
- Been thanked: 45 times
Hallo, er zijn veel redenen waarom ze zelden zijn. Maar mijn opmerking over het uiterst zeldzaam slaat voornamelijk op de conditie. Meestal zijn al die uitsteeksels er af gesleten.
Verder zijn al deze botjes klein en zullen sneller door moeder natuur gerecycled worden. Verder vallen ze minder op, bij het vissen vallen ze door de mazen van het net en knagen roofdieren vaak aan de uiteinden van de ledematen (Knieën, ellebogen, poten en later als de delen uit elkaar liggen weer aan de andere uiteinden). Er zijn vrijwel zeker nog meer te bedenken.
Charlie
Verder zijn al deze botjes klein en zullen sneller door moeder natuur gerecycled worden. Verder vallen ze minder op, bij het vissen vallen ze door de mazen van het net en knagen roofdieren vaak aan de uiteinden van de ledematen (Knieën, ellebogen, poten en later als de delen uit elkaar liggen weer aan de andere uiteinden). Er zijn vrijwel zeker nog meer te bedenken.
Charlie
Charlie
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
Ik kan daar aan toe voegen dat de kleine stukjes zoals teenkootjes van mammoet, neushoorn etc. niet worden opgevist omdat ze letterlijk door de mazen van het net glippen. Tot kort werden deze ook als zeldzaam beschouwd. Deze vinden we wel weer vaak (compleet!) aan de kust, zodat dat de zeldzaamheid relativeert. Zie ook de ontwikkeling rond de hyena coprololieten. Niet lang nadat de eerste vondst werd bekend gemaakt zijn er ondertussen vele exemplaren gevonden.
[Bewerkt door sjaak op 30-12-2013 om 09:05 NL]
[Bewerkt door sjaak op 30-12-2013 om 09:05 NL]
Groet,
Niels
Niels