Beste eigen vondst, ruil of aankoop 2013

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
zandmotor
Been thanked: 2 times
Antw: Beste eigen vondst, ruil of aankoop 2013

Bericht door zandmotor » 01 jan 2014, 15:07

Afbeelding

Veel gevonden op de zandmotor en moeilijk om een keuze te maken maar deze kleine mammoetkies vond ik een mooie.

Goed 2014!

Dick

Galeorhinus

Bericht door Galeorhinus » 01 jan 2014, 15:19

Die Megachasma is een uizonderlijke vondst voor het Leopolddokzand Aaron, zoals ik je al eens zei. Goed gedaan kerel. Voorlopig is dit een alleenstaand geval.

Alopias
Antw: Antw: Beste eigen vondst, ruil of aankoop 2013

Bericht door Alopias » 01 jan 2014, 15:44

galeorhinus schreef:
Die Megachasma is een uizonderlijke vondst voor het Leopolddokzand Aaron, zoals ik je al eens zei. Goed gedaan kerel. Voorlopig is dit een alleenstaand geval.

dankje Stijn! Leuk om te horen :). Ik had Pieter De Schutter er ook van op de hoogte gebracht.

groeten
Aaron

Nullus finis longius si quod facis delectaris

Optimo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Bericht door Optimo » 01 jan 2014, 18:34

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo
ik heb in 2013 mooie en ook heel bijzondere vondsten gedaan
moeilijk om te kiezen,maart dan word het toch de neushoorn kaak

verder voor allen
een een mooi en een vindingsrijk 2014

Groet

Huug

sjaak
Has thanked: 370 times
Been thanked: 362 times
Contacteer:

Bericht door sjaak » 01 jan 2014, 18:54

Die kaak is een topper. En je hebt dit jaar nog veel om voor te zoeken; het andere kaakdeel ligt er vast nog en wellicht ook nog de bovenkaak!

Groet,

Niels

Carboon
Has thanked: 430 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Carboon » 01 jan 2014, 20:48

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo te zien is 2013 een goed jaar geweest. Mooie vondsten allemaal. Bij deze mijn overzicht.

Vondst van 2013:
Lastige keuze. Heb verschillende mooie stukken gevonden. Maar als ik moet kiezen, dan toch voor de drie veren van Odontopteris brardii (Brongniart) Sternberg 1825, uit het Stefaniaan (Boven Carboon) van Graissessac, Frankrijk (gevonden 2013-09-09) op de eerste foto hierboven. Zie ook: http://www.fossiel.net/id_system/fossil ... =2579-0109

Ruil van 2013:
Makkelijk. Deze takken van Hermitia germanica Kerp and Clement-Westerhof 1984 (Donnersberg Fm., onderste Perm), in de jaren tachtig gevonden in Steinbruch Juchem nabij Fischbach-Niederwörresbach, Duitsland (geruild 2013-07-16). Zie ook: http://www.thefossilforum.com/index.php ... l=hermitia

Aankoop van 2013:
Deze categorie is ook vrij lastig. 2013 kende meerdere aankopen waar ik erg blij mee ben. Bijgevoegd een foto van een Corynepteris (Alloiopteris) coralloides (Gutbier) Bertrand 1914 veer uit de Ellis Eagle Coal Mine (ondergronds!) nabij Stickney, West Virginia, Verenigde Staten. Westfaliaan B, dakschalie van de Eagle Coal Bed, Kanawha Fm.

Cheers,

Tim

@Sven: Leuk dat die Baragwanathia je jaaroverzicht 2013 heeft gehaald.

Op zoek naar groen in het zwart.

gigi

Bericht door gigi » 01 jan 2014, 21:53

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo,

In 2013 heb ik weer een heleboel tanden aan m'n collectie kunnen toevoegen maar toch was het nt zo moeilijk om een keuze te maken.....

Eigen vondst (foto 1); Deze GW (Carcharodon carcharias) die ik tijdens een van m'n eerste trips van dit jaar mocht vinden.

Aankoop (foto 2); De mooiste aankoop van dit jaar is toch wel deze pathologische symphysaire Hexanchidae.

Gekregen (foto 3); Dit tandje (Keasius parvus) is m'n toppertje van dit jaar, vooral omdat ik hem zomaar van een vriend heb gekregen, het was ook een van die tandjes waar ik al heel lang naar zocht!

Alle tandjes zijn afkomstig uit het Antwerpse.

Groeten,
Gio

Minilodon

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 02 jan 2014, 12:40

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het afgelopen jaar was een beetje a-typisch in veel opzichten. Voor mij is het vooral kiezen tussen het handvol stukken die ik in 2013 hebben weten te preppen.
De Diademaproetus is een stuk dat ik in Marokko heb aangekocht, en waarvan ik de preparatie begin 2013 heb afgerond. Voor mij een topstuk omwille van de kwaliteit van de bewaring.
De Gerastos met hypostoom vind ik de leukste eigen vondst die een vermelding op internet aankan (enkele stukken kan ik helaas nog niet tonen). Ook een vondst van eerder waarvan de prep in 2013 is gedaan.
Leukste (en zowat enige) ruil van 2013 is een Radiaspis die ik met Pascal heb geruild.

Maar op fossielgebied zijn er een aantal andere zaken geweest dit jaar die me nog het meeste voldoening hebben gegeven:
- de deugddoende prospecties in zuid-België in goed gezelschap van Ivo en Allart.
- het ineensteken en lanceren van de nieuwe website, en zien dat het gesmaakt wordt.
- de erkenning die voortkomt uit de beschrijving van een nieuwe Belgische trilobiet als Acastava? lerougei (van Viersen 2013)... dat soort dingen is geestig, daar doe je het voor.

Maar al bij al heb ik in 2013 niet zo erg veel kunnen zoeken en preppen. De voornaamste reden daarvoor op de laatste foto. :D

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Rick99

Bericht door Rick99 » 02 jan 2014, 12:51

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prachtige vondsten heeft iedereen gedaan!
Hierbij mijn mooiste vondsten/aankomen van dit jaar:

1: Kies van een bever, Castor fiber, van de Zandmotor (zelfgevonden)
2: Onderkaakse Carcharodon carcharias van de Zandmotor (zelfgevonden)
3: Onderkaakse meg uit Peru (aankoop)

@Niels dat merkte ik ook. Ik had zelfs 2 weken na de zware storm in de vloedlijn van de storm ook 3 wervels gevonden (2x hert en een halve van een wisent of neushoorn(denk ik)). Ook had ik een stuk of 5 complete voetbeentjes.

Rick

scherven
Been thanked: 40 times

Bericht door scherven » 02 jan 2014, 12:52

Hallo Frederik, de beste wensen voor 2014.
Zo mooi als het kleintje lacht , daar kan geen trilo tegen op toch alhoewel die ook aardig lacht.
Groetjes Ben-Lochem

0000000000

Plaats reactie