Beste eigen vondst, ruil of aankoop 2013
Antw: Beste eigen vondst, ruil of aankoop 2013
Dit is mijn mooiste vondst van dit jaar. Toevallig tegen een ontsluiting aangelopen in Fuengirola (Spanje). Bouwput voor het gemeentehuis met een Pliocene laag schelpen, waaronder deze Ostrea lamellosa.
Groet, Ben.
0000000000
Dit zijn mijn 2 meest aansprekende vondsten:
De zee-egel lijkt niet bijzonder, genoeg te vinden in het maasgrind; maar in het park in Hendrik Ido Ambacht? Ik heb het "het eerste Ambachtse zwerffossiel" gedoopt.
De synechodus spreekt voor zich; een van de zeldzaamste tandjes uit het Maastrichtien, ik mocht deze in het Horizont van Lichtenberg vinden. Mijn hoofdpijndossiers heten squalicorax en mosasaurus, maar deze is top.
Iedereen gelukkig nieuwjaar!
Dirk

Hallo allemaal,
Onze mooiste aankoop van 2013 is toch wel deze rivierstand uit horse creek, geen heel grote tand, (5,5 cm) maar een juweeltje.
wiledger
Antw: Antw: Beste eigen vondst, ruil of aankoop 2013
hoi Dirk,dirk schreef:
Dit zijn mijn 2 meest aansprekende vondsten:
De zee-egel lijkt niet bijzonder, genoeg te vinden in het maasgrind; maar in het park in Hendrik Ido Ambacht? Ik heb het "het eerste Ambachtse zwerffossiel" gedoopt.
De synechodus spreekt voor zich; een van de zeldzaamste tandjes uit het Maastrichtien, ik mocht deze in het Horizont van Lichtenberg vinden. Mijn hoofdpijndossiers heten squalicorax en mosasaurus, maar deze is top.
Iedereen gelukkig nieuwjaar!
Dirk
Geen Squalicorax? LOL
Nullus finis longius si quod facis delectaris
- SantanaFormatie
- Been thanked: 1 time

Hoi,
Iedereen nog een goed en fossielrijk 2014 toegewenst.
Hierbij mijn toppertje van 2013. Een onderkaakse slagtand van waarschijnlijk een vrouwlijk nijlpaard uit het Eemien.
Gr,
Sander
Keep searching because everything is never as it seems.

Hallo Allemaal,
Ten eerste een Gelukkig Nieuwjaar voor iedereen! Veel succes bij het zoeken voor komend jaar!
Zeer mooie vondsten zie ik al langskomen hier! Geweldig! Mammoet, Steppeleeuw, Neushoorn, etc!
Mijn Mooiste vondst 2013 is dit bot met sporen uit het verleden.
Dit bot heb ik op het strand gevonden bij de zandmotor. Een Humerus van de Wolharige Neushoorn. De bovenste gewrichtskop mist helaas. Dit keer niet door de zandzuigers. Het stuk is namelijk aangekloven door hyena´s. De bijtsporen op het bot en aan de binnenkant en de gekartelde rand welke wordt veroorzaakt door het knauwen aan het bot om bij het zachte merg te komen zijn duidelijk zichtbaar.
Ik ben met dit stuk naar een bijeenkomst van de Haagse Geologische Vereniging en de WPZ in het Museon in Den Haag geweest in juni en daar kon Dick Mol bevestigen dat dit een mooi voorbeeld is voor vraatsporen veroorzaakt door Hyena´s. Een bot met een verhaal dus!
Grtz
Jorn
Jorn
- kalootklooier
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
- Contacteer:

Hoi,
Eigen vondst, Buttenheim! De foto's moeten het werk doen, hij stond al eerder op het forum!
Groet Walter
[Bewerkt door kalootklooier op 02-01-2014 om 23:57 NL]
Als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg. A. Einstein

mijn beste aankoop van 2013 is deze scheurkies van een smilodon fatalis met kaakfragment.

Mooiste vondst: het steentje te zien in de eerste foto. In april gevonden op een akker bij Weinsheim (Midden-Devoon, Prümer Mulde, Eifel). Het gaat hier vooral om een grote hoeveelheid zeer goed bewaard gebleven steeltjes van crinoïden met daarbij een pygidium van Nyterops nyter. Voor 2014 stel ik, net als de afgelopen jaren, als hoogste doel om complete trilobietjes te vinden, bij voorkeur in de Eifel.
Mooiste aankoop: moeilijk te zeggen, gezien ik doorgaans niet snel fossielen koop. Ik ga dan toch maar voor het trilobietenkerkhofje dan ik van Nikola (Mega_Lo) heb overgenomen. Het gaat hier om exemplaren van Elrathia kingi uit de Wheeler Shale van Utah, VS (Midden-Cambrium). De oefenstukken (Marokkaanse trilo's) die ik heb gekocht bij Frederik scoren ook hoog, maar ik heb nog nauwelijks tijd gehad om ze te prepareren.
Mooiste gift: Ik heb niks geruild in het afgelopen jaar, dus bij deze grijp ik de gelegenheid aan om een andere categorie onder de aandacht te brengen

- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:

Mijn mooiste aankoop is het stuk met de vele Rhynchonella decorata (12 cm) uit de jura van de Franse Ardennen.
Heel blij ben ik met het Devonische fossiel Prototaxites (9 cm). Deze stond namelijk al jaren op mijn verlanglijstje.
Het is nog steeds niet bekend wat Prototaxites precies is. Het lijkt op fossiel hout vanwege de duidelijke ringen maar is in ieder geval geen boom. Tegenwoordig denkt men in de richting van een Zwam, een Alg of een Korstmos (symbiose tussen schimmel en alg). De suggestie 'Zwam' wint langzaam terrein.
Op de laatste foto zie je een reconstructie van een Prototaxites in het Devoon. Het plaatje doet futuristisch aan.
Bekijk voor meer informatie de website van Hans Steur: http://steurh.home.xs4all.nl/protot/prototx.html
[Bewerkt door Fossielenzoeker op 03-01-2014 om 09:29 NL]
Robert Mensink