Miste: Foraminifera
Miste: Foraminifera

Deze forams heb ik al uit mijn Miste residu gehaald. Weten jullie welke soorten het zijn? Van 1 en 2 denk ik dat het Dentalina obliquestriata, Risso 1826 is. Foto 5 lijkt mij Plectofrondicularia floridana, Liebus 1902. Deze soorten staan in een Grondboor en Hamer uit 1981 beschreven als 2 in Miste bekende soorten. Van de rest heb ik geen idee.
Marijn
Antw: Miste: Foraminifera
Hallo Marijn, Foto 1 = Dentalina spp
Foto 2 idem.
Foto 3 Cassidulina spp
Foto 4 Caneris spp
Foto 5 Frondicularia of plecto ?
Foto 6 Ouinqueloculina spp
Foto 7 Uveringia spp
Heb je deze met je nieuw mic gemaakt ?
Groet, Ben
0000000000
Bedankt voor de verdere determinatie. Ik heb deze foto's idd gemaakt met mijn nieuwe microscoop camera. Het is nog een beetje uitproberen, maar ik vind dit voor de eerste foto's toch niet slecht.
Marijn
Marijn
ziet er leuk uit hoor !!
ook deze mini gevalletjes blijven leuk
ook deze mini gevalletjes blijven leuk
het schattige nijntje vind de mooiste
schatten
schatten
Hallo Marijn , inderdaad niet verkeerd. Alleen moet je proberen met je licht te spelen. Je ziet nu de Led lampjes in je tafel. Als je er een bureau lampje bij zet heb je vaak een betere belichting als je mic.verlichting uit is. Bij sommige dingen gaat dat goed bij andere weer niet. Gewoon proberen.
Als je nog meer foraminiferen hebt wil ik je wel helpen met determineren want het is een heel moeilijke materie.
Groet,Ben
Ps. Ik heb een hele nieuw mic . gekregen voor niks. Repareren ging niet meer. Celestron.
Mijn laatste nieuwe is een Conrad met 20 megapixsels.
0000000000
Ik heb meer foraminifera. Ook heb ik wat zand bewaard wat ik onder de mic wil leggen voor planktonische foraminifera(al heb ik geen idee of ik ze in beeld kan krijgen).
Ik heb ook een mic bij conrad gekocht: van dnt met 5 megapixel en een vergroting van 300x. Voorlopig is dat genoeg.
Ik ben blij dat het nog goedgekomen is met de kapotte microscoop.
Marijn
Ik heb ook een mic bij conrad gekocht: van dnt met 5 megapixel en een vergroting van 300x. Voorlopig is dat genoeg.
Ik ben blij dat het nog goedgekomen is met de kapotte microscoop.
Marijn
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Marijn,inderdaad de meetlat weerkaatst het ledlicht,je kunt beter een grijse ondergrond nemen(mat) en de lat ernaast leggen,ook wat spelen met het licht in de kamer zoals Ben zegt.
Soms is geen kamerlicht beter dan wel,gewoon uitproberen.
GR
PS,soms doe ik het kapje vanvoor eraf,dan kun je nog dichter komen bij het fossiel,interessant als ze zo klein zijn.
[Bewerkt door strandjutters op 03-01-2014 om 21:54 NL]
Soms is geen kamerlicht beter dan wel,gewoon uitproberen.
GR
PS,soms doe ik het kapje vanvoor eraf,dan kun je nog dichter komen bij het fossiel,interessant als ze zo klein zijn.
[Bewerkt door strandjutters op 03-01-2014 om 21:54 NL]
strandjutters
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Wat Pascal zegt, je ondergrond is te licht en blinkt teveel. Met een iets donkerdere, matte ondergrond ga je meteen betere resultaten krijgen. Leuk materiaal om te zien!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Bedankt voor de tips. Deze kleur is de kleur van de voet die ik bij de Camera heb gekregen, dus hadden de foto's nu die achtergrondkleur. Bij de volgende foto's zal ik er een zwart papier bij pakken en kijken of het beter gaat. De spiegeling komt niet door de achtergrond, maar door de liniaal.
Marijn
Marijn
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Marijn,zwart is dan ook weer overdreven in de andere richting.
Vandaar Grijs.
De meetlat was blikkend vandaar de weerkaatsing.
GR
Vandaar Grijs.
De meetlat was blikkend vandaar de weerkaatsing.
GR
strandjutters