Nieuwe website Stichting GEA

Alles over onderzoek, artikelen, nieuwsberichten.
Plaats reactie
Martijn van den Ende
Contacteer:
Nieuwe website Stichting GEA

Bericht door Martijn van den Ende » 02 jan 2014, 15:46

Ik noem het maar even: de Stichting Geologische Aktiviteiten (GEA) heeft sinds 01-01-2014 een nieuwe website. Tot nu toe was de website niet erg levendig, maar daar is verandering in gekomen. Verwacht regelmatig nieuwe artikelen en nieuwsberichten, ook over fossielen!

Link: www.gea-geologie.nl

Martijn van den Ende
webmaster@gea-geologie.nl
Webmaster Stichting GEA

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Nieuwe website Stichting GEA

Bericht door Frederik » 06 jan 2014, 12:23

Ik heb dit onderwerp even uit off-topic gevist. De website ziet er goed uit!

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Smaug
Community Manager
Has thanked: 225 times
Been thanked: 109 times

Bericht door Smaug » 06 jan 2014, 13:39

Ha, helemaal gemist! Ik zal eens rondkijken! Het ziet er nu al interactiever uit!

My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!

Martijn van den Ende
Contacteer:
Antw: Antw: Nieuwe website Stichting GEA

Bericht door Martijn van den Ende » 06 jan 2014, 14:41

Frederik schreef:
Ik heb dit onderwerp even uit off-topic gevist. De website ziet er goed uit!
Bedankt voor het 'vissen'. De vondsten galerij bevat momenteel nog maar weinig fossielen, dus mocht er iemand zijn die nog wat fantastische foto's heeft, plaats ze in de galerij (http://www.gea-geologie.nl/activiteiten ... en-galerij)! Ik heb overigens net een artikel over de evolutie van Collembola (springstaarten) geplaats (http://www.gea-geologie.nl/nieuws-en-ar ... e-insecten).

Vragen/opmerkingen/suggesties kunnen naar mij worden gestuurd (webmaster@gea-geologie.nl)

[Bewerkt door Martijn van den Ende op 06-01-2014 om 14:42 NL]

Martijn van den Ende
Webmaster Stichting GEA

Dirk

Bericht door Dirk » 10 jan 2014, 12:51

lk ben al vele jaren (20?) donateur, maar deze site had ik nog niet gezien.

Het jammere van GEA, en ook NGV landelijk, waar ik ook lid van ben, is, dat het naar mijn mening teveel over mineralen gaat. Zie bijvoorbeeld de fotopagina, alleen maar mineralen.
De fossielverzamelaar komt er wat bekaaid af, al was de laatste editie van het tijdschrift, met o.a. artikelen over Zuid Limburg én Miste, super. Oude themanummers over bijvoorbeeld de Boulonnais raadpleeg ik nog steeds. Hierom ben en blijf ik donateur.
Als wij als fossielfanaten er nu eens veel fossieltraffic op de site realiseren ....

Meteen inlog gemaakt en een paar van mijn foto's gedownload, nu heel benieuwd wat er verder mee gebeurt. Dat is mij eigenlijk niet helemaal duidelijk. Maar als het positief is, heb ik er nog wel meer.

Groeten,
Dirk

Martijn van den Ende
Contacteer:

Bericht door Martijn van den Ende » 10 jan 2014, 14:25

Momenteel staan er op de fotopagina inderdaad veel mineralen, hoewel onze voorzitter Hans Sanders al een tijd terug een aantal zeer interessante fossiele vondsten heeft geplaatst. De foto's die jij geüpload hebt, heb ik inmiddels 'goedgekeurd' (i.e. zichtbaar gemaakt), en hopelijk zijn er meer paleontologen die foto's van hun verzameling willen delen.

De redactie van Gea probeert een goede mix te maken van mineralen, fossielen, zand, micromounts en geologie in het algemeen (kijk maar eens naar de inhoud van de nummers van afgelopen jaar op http://www.gea-geologie.nl/tijdschrift- ... ea-nummers), maar niet altijd wordt er voldoende content aangeleverd om in deze opzet te slagen. Als er iemand is op dit forum die denkt dat hij/zij wel een aardig artikeltje kan schrijven, laat het ons dat weten! Artikelen en nieuwsberichten kunnen, als deze niet in Gea verschijnen, heel gemakkelijk op de website worden gepubliceerd. Zie bijvoorbeeld dit artikel over de evolutie van Collembola (http://www.gea-geologie.nl/nieuws-en-ar ... e-insecten).

Martijn van den Ende
Webmaster Stichting GEA

Dirk

Bericht door Dirk » 10 jan 2014, 15:25

Dat ziet er goed uit; nu zie ik ook, welke tekst bij de foto's zichtbaar wordt; ik probeerde deze nog bij de eerste foto's te wijzigen, maar daar kom ik niet uit.
Ik heb er nog enkele toegevoegd, vraag is hoe ik de namen van de eerste 4 gewijzigd krijg.

[Bewerkt door Dirk op 10-01-2014 om 15:27 NL]

[Bewerkt door Dirk op 10-01-2014 om 15:34 NL]

Martijn van den Ende
Contacteer:
Antw: Antw: Nieuwe website Stichting GEA

Bericht door Martijn van den Ende » 10 jan 2014, 15:42

Bedankt voor je foto's
dirk schreef:
Dat ziet er goed uit; nu zie ik ook, welke tekst bij de foto's zichtbaar wordt; ik probeerde deze nog bij de eerste foto's te wijzigen, maar daar kom ik niet uit.
Ik heb er nog enkele toegevoegd, vraag is hoe ik de namen van de eerste 4 gewijzigd krijg.
Als je bent ingelogd op de GEA site, ga je naar Profiel > Mijn Foto's, en staat er aan de rechterkant van iedere foto in de kolom Actie een icoontje met een pen (bovenste van de twee icoontjes). Klik daarop en je kan je foto's bewerken.

Martijn van den Ende
Webmaster Stichting GEA

Dirk
Antw: Antw: Antw: Nieuwe website Stichting GEA

Bericht door Dirk » 10 jan 2014, 18:25

martijn van den ende schreef:
Bedankt voor je foto's
dirk schreef:
Als je bent ingelogd op de GEA site, ga je naar Profiel > Mijn Foto's, en staat er aan de rechterkant van iedere foto in de kolom Actie een icoontje met een pen (bovenste van de twee icoontjes). Klik daarop en je kan je foto's bewerken.
Bedankt!
Ik zie het pen teken alleen niet. Andere foto's zijn nog niet goedgekeurd, speelt dat een rol?

[Bewerkt door Dirk op 10-01-2014 om 18:31 NL]

Plaats reactie