Squatina subserrata
Antw: Squatina subserrata
Mooi tandje, elke keer dat je een nieuwe soort (zeker als zelf gevonden) kan toevoegen aan je verzameling is weer een mooi moment.
Ik heb er alleen uit Antwerpen (H), daar waren ze tamelijk zeldzaam. Bij zeven op 1 en 0,5 cm (wat veel werd gedaan) verloor je er toch heel wat. Residu zeven leverde wel wat op.
Ik heb er een 30 tal gave tandjes van 1 cm tot 2 mm over enkele jaren regelmatig zoeken.
groet Kees
Ik heb er alleen uit Antwerpen (H), daar waren ze tamelijk zeldzaam. Bij zeven op 1 en 0,5 cm (wat veel werd gedaan) verloor je er toch heel wat. Residu zeven leverde wel wat op.
Ik heb er een 30 tal gave tandjes van 1 cm tot 2 mm over enkele jaren regelmatig zoeken.
groet Kees
fossiel:
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
- Extincthunter
Antw: Antw: Squatina subserrata
Idd ik had eigelijk de tand met naam op een website zien staan en dacht plots die heb ik vorig jaar uit mijn zeef gevistHaaiku04 schreef:
Mooi tandje, elke keer dat je een nieuwe soort (zeker als zelf gevonden) kan toevoegen aan je verzameling is weer een mooi moment.
groet Kees

Ik denk dat hij waar ik zoek ook minder voorkomt,
De site's waar ze soorten beschrijven uit SN vermelden Squatina niet eens als soort die er gevonden kan worden.
Zit er veel verschil op de vorm van de tanden uit verschillende positie's uit de kaak?
Groeten,
Stefaan
Met schop en zeef in de hand zeef ik alle tanden uit het zand :)
Hoi Stefaan,
er is zeker sprake van verschil per tandpositie, ik heb getracht op internet een mooi voorbeeld te vinden met de diverse posities. Helaas niet gevonden. Wellicht zijn er fossielnetters die voorbeelden hebben.
groet Kees
er is zeker sprake van verschil per tandpositie, ik heb getracht op internet een mooi voorbeeld te vinden met de diverse posities. Helaas niet gevonden. Wellicht zijn er fossielnetters die voorbeelden hebben.
groet Kees
fossiel:
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
Hier zijn (Moderne) dentitions van Squatinidae.
http://homepage2.nifty.com/megalodon/JA ... nidae.html
http://homepage2.nifty.com/megalodon/JA ... nidae.html
- strandjutters
- Been thanked: 3 times

Hallo Stefaan,hier ééntje uit mijn verzameling.De vierde foto zijn van deze soort die ik heb gevonden in omgeving Kaloot,zoals je ziet vaak fragmenten.
In Knokke heb ik er nog maar twee gevonden,maar die zijn een stuk groter dan deze.
GR Pascal
strandjutters
- strandjutters

Hallo Stefaan,hier ééntje van Knokke,dubbel zo groot als de soort van Omgeving Kaloot.
Deze hier is 1 cm breed,deze in omgeving Kaloot zijn max 6 mm.
GR Pascal
strandjutters
- Extincthunter
Toch bedankt voor de moeite manhaaiku04 schreef:
Hoi Stefaan,
groet Kees

- Extincthunter
Strandjutter en mega lo bedankt voor de info!
Mijn tandje meet trouwens ook 1 cm is dus gelijk aan die in knokke dan.
Over knokke gesproken.. Ben er 2x geweest helaas 2 x zonder resultaat de enige fossiele tand die ik toen gezien heb was een hastalis rond de nek van een dronken brit.
Over knokke gesproken.. Ben er 2x geweest helaas 2 x zonder resultaat de enige fossiele tand die ik toen gezien heb was een hastalis rond de nek van een dronken brit.
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
gewoon rapen dan, merkt ie niks vanExtincthunter schreef:
Strandjutter en mega lo bedankt voor de info!

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
- strandjutters
Hallo Stefaan,als jou tandje uit dezelfde groeve komt als de gracilis,dan mag je er van uit gaan dat het een angeloides betreft en niet subserrata.
Het tandje van Knokke is ook een angeloides,dit merk je aan het formaat,subserrata is een stuk kleiner en fijner van detail.
GR
Het tandje van Knokke is ook een angeloides,dit merk je aan het formaat,subserrata is een stuk kleiner en fijner van detail.
GR
strandjutters