Ardennen : Nyterops hollandi of Nyterops cf, hollandi ?
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Ardennen : Nyterops hollandi of Nyterops cf, hollandi ?
Ah ja,moest ik nog ff kwijt,bij deze trilo's op dit nivau vind ik steeds de ogen terug,ik had ooit een topic van deze vindplaats dat ik de ogen steeds miste en ze steeds gekristaliseerd waren,dit was dus ook zo,nu vind ik soms ogen perfect zonder kop.Ik dacht dat ik geen oog kon preppen,maar ben nu wel gerust,het lag niet aan mij maar aan de trilo's.
Heb het eigenlijk bewezen met de Marokkaanse trilo's dat ik een oog kan preppen,deze waren perfect,allé vond ik toch.
GR
[Bewerkt door strandjutters op 18-01-2014 om 01:25 NL]
Heb het eigenlijk bewezen met de Marokkaanse trilo's dat ik een oog kan preppen,deze waren perfect,allé vond ik toch.
GR
[Bewerkt door strandjutters op 18-01-2014 om 01:25 NL]
strandjutters
Knap gedaan allemaal, heel mooi !!
Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Ardennen : Nyterops hollandi of Nyterops cf, hollandi ?
Pascal, knap werk. De bewaringstoestand van deze trilobiet is bijzonder goed, dat zijn de mooie vondsten.
Ik kan je Marokkaanse trilobieten tonen waarvan de schaal op een erg overtuigende manier in de afdruk hangt hoor
Dit soort veralgemeningen houden echt geen steek. In een doorsnee lagenpakket heb je vaak enorme variaties in bewaringstoestand, scheiding tussen fossiel en matrix en dergelijke. Dat heb je zelf ervaren in de groeve, de ene oogjes moeilijk, de andere gemakkelijk, ..strandjutters schreef:
Iets wat je bij Marokkaanse trilobieten niet vaak ziet is de schaal in het negatief zit
Ik kan je Marokkaanse trilobieten tonen waarvan de schaal op een erg overtuigende manier in de afdruk hangt hoor

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Frederik.Inderdaad klinkt logisch dat je daar ook van alles vind wat betreft de schaal.
Ik had een beetje een beeld voor me dat je daar meer doorsnedes vind dan hier,maar dat zal ook op ieder plaats weer anders zijn natuurlijk.
GR Pascal
Ik had een beetje een beeld voor me dat je daar meer doorsnedes vind dan hier,maar dat zal ook op ieder plaats weer anders zijn natuurlijk.
GR Pascal
strandjutters