Ardennen : Nyterops hollandi of Nyterops cf, hollandi ?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
strandjutters
Been thanked: 3 times
Antw: Ardennen : Nyterops hollandi of Nyterops cf, hollandi ?

Bericht door strandjutters » 18 jan 2014, 01:23

Ah ja,moest ik nog ff kwijt,bij deze trilo's op dit nivau vind ik steeds de ogen terug,ik had ooit een topic van deze vindplaats dat ik de ogen steeds miste en ze steeds gekristaliseerd waren,dit was dus ook zo,nu vind ik soms ogen perfect zonder kop.Ik dacht dat ik geen oog kon preppen,maar ben nu wel gerust,het lag niet aan mij maar aan de trilo's.

Heb het eigenlijk bewezen met de Marokkaanse trilo's dat ik een oog kan preppen,deze waren perfect,allé vond ik toch.

GR

[Bewerkt door strandjutters op 18-01-2014 om 01:25 NL]

strandjutters

Alfer
Contacteer:

Bericht door Alfer » 18 jan 2014, 02:16

Knap gedaan allemaal, heel mooi !!

Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Antw: Ardennen : Nyterops hollandi of Nyterops cf, hollandi ?

Bericht door Frederik » 19 jan 2014, 10:17

Pascal, knap werk. De bewaringstoestand van deze trilobiet is bijzonder goed, dat zijn de mooie vondsten.
strandjutters schreef:
Iets wat je bij Marokkaanse trilobieten niet vaak ziet is de schaal in het negatief zit
Dit soort veralgemeningen houden echt geen steek. In een doorsnee lagenpakket heb je vaak enorme variaties in bewaringstoestand, scheiding tussen fossiel en matrix en dergelijke. Dat heb je zelf ervaren in de groeve, de ene oogjes moeilijk, de andere gemakkelijk, ..
Ik kan je Marokkaanse trilobieten tonen waarvan de schaal op een erg overtuigende manier in de afdruk hangt hoor :D

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

strandjutters
Been thanked: 3 times

Bericht door strandjutters » 19 jan 2014, 11:33

Hallo Frederik.Inderdaad klinkt logisch dat je daar ook van alles vind wat betreft de schaal.

Ik had een beetje een beeld voor me dat je daar meer doorsnedes vind dan hier,maar dat zal ook op ieder plaats weer anders zijn natuurlijk.

GR Pascal

strandjutters

Plaats reactie