Belemniet
- Spongebob
- Has thanked: 411 times
- Been thanked: 634 times
Antw: Belemniet
Graag gedaan Timon.
Ik opteer daarbij voor een andere smiley
PS: Hée, zijn er nieuwe smileys toegevoegd aan de site?
[Bewerkt door Spongebob op 18-01-2014 om 19:57 NL]
Een zwerfsteen dus. Die geven een extra dimensie aan de hobby.Caveman schreef:
Krijtfossiel in t Mioceen, dat maakt onze hobby zo mooi toch???
Ik opteer daarbij voor een andere smiley

PS: Hée, zijn er nieuwe smileys toegevoegd aan de site?
[Bewerkt door Spongebob op 18-01-2014 om 19:57 NL]
Time fades away (Neil Young)
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:

Inderdaad. Vers van de tekenplank!
(voor wie ze niet ziet, control+F5)
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Hallo Timon, als ik erg goed kijk naar de steen lijkt het er op dat het fosforiet is als steenkern. Ik zie echt niet dat het vuursteenkern is zoals er word gezegt. ook spreekt men over een kern van een Gastropode en dat heb ik ook al geoppert. Ik zie er geen Phragmacoon in.orbicularis schreef:
Hallo allemaal,
Dit stukje vond ik bij de niet gedetermineerde vondsten uit Hoevenen van een jaar of 2 geleden.
Het stuk is bijna 3 cm lang. Er zijn twee richeltjes aan weerskanten te zien. Bovendien zitten er bij de punt (het donkere gedeelte) wat ribbeltjes (3 stuks), te zien op foto 2.
Zoiets heb ik nog niet eerder gevonden in H. Ik vond ook geen belemnieten via het determinatiesysteem bij fossiel.net.
Een vreemd geval.
Alvast bedankt,
Timon
Succes, Ben
0000000000
ik heb toch twijfels dat dit een kenmerk voor een fragmocoon isorbicularis schreef:
. Er zijn twee richeltjes aan weerskanten te zien.
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
-
Hallo allemaal,
Bedankt voor al jullie reacties.
Caveman heeft gelijk, denk ik. In H. vind je soms ook kiezels.
Gr,
Timon
Bedankt voor al jullie reacties.
Caveman heeft gelijk, denk ik. In H. vind je soms ook kiezels.
Gr,
Timon
timon
- Caveman
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 305 times
- Contacteer:
Ik ben me hierin 100% zeker, als je graag wil kan ik morgen wat foto's uppen!
To share or not to share, that's the question!
Antw: Antw: Belemniet
zitten er bij de uwe dan ook aan weerszijden een richeltje, aan de mijne niet.Caveman schreef:
Ik ben me hierin 100% zeker, als je graag wil kan ik morgen wat foto's uppen!
groetjes
philippe
- Caveman
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 305 times
- Contacteer:
Als je goed naar de foto kijkt zie je dat de tweede maar een fractie gedraaid is.
Er zit dan ook maar aan een kant een richeltje, zoals dat door jou U genoemd wordt.
Als je achter in het fragmocoon van een belem kijkt, zie je dat er aan een kant een "spleet" zit, deze zorgt voor het richeltje!
Voor mij nogmaals 100%
Er zit dan ook maar aan een kant een richeltje, zoals dat door jou U genoemd wordt.
Als je achter in het fragmocoon van een belem kijkt, zie je dat er aan een kant een "spleet" zit, deze zorgt voor het richeltje!
Voor mij nogmaals 100%
To share or not to share, that's the question!
ik zeg ook niet dat het geen fragmocoon is maar sluit niet uit dat het ook iets anders kan zijn.
orbicularis schrijft zelf dat er aan weerszijde een richeltje aanwezig is en het richeltje aan de andere kant is niet te zien op de getoonde foto's.
ik ben gewoon niet meer zo snel om tot een determinatie te komen door een gelijkenis; het is een eenvoudige vorm die weliswaar gelijkenis heeft met een fragmocoon maar dan is er sprake van aan weerszijde een richel die ik niet kan plaatsen op een fragmocoon. Misschien interessant dat orbicularis van het andere richeltje ook een foto plaatst
orbicularis schrijft zelf dat er aan weerszijde een richeltje aanwezig is en het richeltje aan de andere kant is niet te zien op de getoonde foto's.
ik ben gewoon niet meer zo snel om tot een determinatie te komen door een gelijkenis; het is een eenvoudige vorm die weliswaar gelijkenis heeft met een fragmocoon maar dan is er sprake van aan weerszijde een richel die ik niet kan plaatsen op een fragmocoon. Misschien interessant dat orbicularis van het andere richeltje ook een foto plaatst
philippe