Foraminiferen , Antwerpen area.
Foraminiferen , Antwerpen area.
Ik heb mijn Foraminiferen wat uitgezocht.
voorlopig deze splitsing alvast gemaakt,
Foto 1 is alles totaal,
Foto 2 noem ik zelf voor het gemak altijd Nautilusjes achtige , hier zitten volgens mij meerdere soorten in.
Foto 3 noem ik voor het gemak , blaadjes.
Foto 4 noem ik banaantjes

Foto 5 zijn wat andere soorten,
Ik wil ze verder uitsplitsen en benoemen, maar weet niet goed hoe te beginnen aan de partij.
Ben ( Scherven ) zal wel reageren denk ik zomaar,
alvast dank,
gr Frank
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.
Antw: Foraminiferen , Antwerpen area.
Hallo Frank, leuk is wat forms tezien. Bijna alles Mioceen en enkele Plioceen maar dat kan altijd.pangeaman schreef:
Foto 1 is alles totaal,
Foto 2 noem ik zelf voor het gemak altijd Nautilusjes achtige , hier zitten volgens mij meerdere soorten in.
Ik wil ze verder uitsplitsen en benoemen, maar weet niet goed hoe te beginnen aan de partij.
alvast dank,
gr Frank
Foto 3, is Frondicularia sp.
Foto 4, is Dentalium sp.
Foto 5, is rechts onder Frondicularia sp. Driehoekje
links onder Gavelinella sp.
Midden Fursenkoina sp. Plioceen-Mioceen.
De Frondicularia met een ribbel over de lengte komt in mijn Miste materiaal nog niet voor ook in Mioceen van Berchem(Duys)Antwerpen, heb ik ze niet gevonden. Ik meen dat je er eerder over schreef. Met de determinatie houd ik een slag om de arm omdat het moeilijk is om het van de foto te moeten zeggen. Maar leuk dat je iets plaatst. Heb je specefieke vragen schroom niet.
Groet,Ben
0000000000
Op foto 2 zitten vermoedelijk veel Cibicides
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
Antw: Antw: Foraminiferen , Antwerpen area.
Hoi Stijn, klopt maar er zitten toch wel veel andere soorten tussen. Eigenlijk moeten ze apart op de foto en vergroot.Stijn schreef:
Op foto 2 zitten vermoedelijk veel Cibicides
Groet,Ben
0000000000
Hoi Franck, even iets recht zetten Ik schreef bij Foto 4, verkeerd moet zijn Dentalina sp. misschien had jij ook al gezien dat dat niet goed was .scherven schreef:Hallo Frank, leuk is wat forms tezien. Bijna alles Mioceen en enkele Plioceen maar dat kan altijd.pangeaman schreef:
Foto 1 is alles totaal,
alvast dank,
gr Frank
Foto 4, is Dentalium sp.
Foto 5, is rechts onder Frondicularia sp. Driehoekje
Midden Fursenkoina sp. Plioceen-Mioceen.
De Frondicularia met een ribbel over de lengte komt in mijn Miste materiaal nog niet voor ook in Mioceen van Berchem(Duys)Antwerpen, heb ik ze niet gevonden. Ik meen dat je er eerder over schreef. Met de determinatie houd ik een slag om de arm omdat het moeilijk is om het van de foto te moeten zeggen. Maar leuk dat je iets plaatst. Heb je specefieke vragen schroom niet.
Groet,Ben
Groet,Ben.
0000000000
-
Hei Frank,
Ik wist niet dat er zoveel verschillende foraminiferen te vinden waren in Antwerpen.
Te gek.
Ik heb er zelf ook wat, maar jij hebt een heuse verzameling.
Gr,
Timon
Ik wist niet dat er zoveel verschillende foraminiferen te vinden waren in Antwerpen.
Te gek.
Ik heb er zelf ook wat, maar jij hebt een heuse verzameling.
Gr,
Timon
timon
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Frank,prachtig.
Heb ze ook al gevonden maar niet in die getallen.
GR
Heb ze ook al gevonden maar niet in die getallen.
GR
strandjutters
Hallo Ben,
alvast dank voor je reactie,
ik ben van plan om alles van foto met usb camara te fotograferen, nou dat wordt lachen hier als ik dat ga plaatsen..
oke voorlopig zit ik met de tussenstand alsvolgt;
Foto 2 ; volgens Stijn en jij ,veel Cibicides.
Foto 4, is Dentalina sp.
Foto 5, is
rechts onder Frondicularia sp. Driehoekje
Midden Fursenkoina sp. Plioceen-Mioceen
( ps de ene met die vreemde ribbels had ik al eens eerder geplaatst, lijkt me pathologisch)
oke ik heb even wat platen uit een boekje van 1969 gehaald met Forams van Kallo, ik zal de achterzijde met de namen morgen wel even fotograferen en hier plaatsen,)
Ben , bij wat droger weer stuur ik een flinke hoeveelheid droog residu op, dus dan kan je vergelijken.
oke alvast mijn dank,
gr Frank
hallo Frank, die Frondicularia sp. (driehoekje) heb je daar nog meer van gevonden ? Ik kom ze zelfs niet tegen in mijn literatuur. Er was geloof ik nog iemand op Forum die schreef dat hij ze ook vond. In mijn Mioceen Miste 2003 en 2013 en Berchem(Antw) Form.v.Kattendijk,. vind ik ze niet. Ook niet in het Plioceen van mijn Lochem niet. Deze fauna,s verschillen zo veel qua inhoud. Maar ben benieuwd naar je monsters die je wil versturen. Als je mijn adres wil hebben laat het maar even weten via de mail.pangeaman schreef:
Hallo Ben,
alvast dank voor je reactie,
ik ben van plan om alles van foto met usb camara te fotograferen, nou dat wordt lachen hier als ik dat ga plaatsen..
oke voorlopig zit ik met de tussenstand alsvolgt;
Foto 2 ; volgens Stijn en jij ,veel Cibicides.
Foto 4, is Dentalina sp.
Foto 5, is
rechts onder Frondicularia sp. Driehoekje
Midden Fursenkoina sp. Plioceen-Mioceen
( ps de ene met die vreemde ribbels had ik al eens eerder geplaatst, lijkt me pathologisch)
oke ik heb even wat platen uit een boekje van 1969 gehaald met Forams van Kallo, ik zal de achterzijde met de namen morgen wel even fotograferen en hier plaatsen,)
Ben , bij wat droger weer stuur ik een flinke hoeveelheid droog residu op, dus dan kan je vergelijken.
oke alvast mijn dank,
gr Frank
Groet,Ben
0000000000
Hallo Ben,
de beloofde fotos voor de namen doe ik morgen,
wbt dat '' gevalleke'' met die driehoek, daar heb ik er maar eentje van gevonden,
ik hou het in de gaten.
weet je wat nu het probleem is? ik herken deze soorten voor Antwerpen, maar zou niet weten hoe andere soorten er uit zien, dus weet ik ook niet goed waar ik op moet letten om een volgende soort te ontdekken.
wbt versturen residu, even wachten tot het weer wat warmer/droger wordt , dan is het makkelijker om te verzamelen voor je, vochtig zand blijft lang vochtig zeg maar.
gr Frank
de beloofde fotos voor de namen doe ik morgen,
wbt dat '' gevalleke'' met die driehoek, daar heb ik er maar eentje van gevonden,
ik hou het in de gaten.
weet je wat nu het probleem is? ik herken deze soorten voor Antwerpen, maar zou niet weten hoe andere soorten er uit zien, dus weet ik ook niet goed waar ik op moet letten om een volgende soort te ontdekken.
wbt versturen residu, even wachten tot het weer wat warmer/droger wordt , dan is het makkelijker om te verzamelen voor je, vochtig zand blijft lang vochtig zeg maar.
gr Frank