Wat is dit voor tandje ?
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Antw: Wat is dit voor tandje ?
@Aaron, Mag ik je argumenten weten van deze determinatie? Ben benieuwd. Ik zie het er niet 123 in.
@Ben, klopt het dat het tandje aan de rechterkant (gezien op foto 1) incompleet is? Of zie je geen breuklijn?
Als dat zo is kan het best een tandje ergens diep in de bek van een Carcharias zijn. De laatste onderkaakse laterale bijvoorbeeld.
Groeten, Gerard
@Ben, klopt het dat het tandje aan de rechterkant (gezien op foto 1) incompleet is? Of zie je geen breuklijn?
Als dat zo is kan het best een tandje ergens diep in de bek van een Carcharias zijn. De laatste onderkaakse laterale bijvoorbeeld.
Groeten, Gerard
- Carcharoides
- Contacteer:
hoi Gerard,
Ik moet toegeven dat ik bij deze niet echt argumenten heb. Ik determineer vaak gewoon op vorm, wat ik er het meest in zie.
groeten
Aaron
Ik moet toegeven dat ik bij deze niet echt argumenten heb. Ik determineer vaak gewoon op vorm, wat ik er het meest in zie.
groeten
Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
-
Hoi ben volgens mij is jou tandje een posterior Carcharias sp welke kan ik niet 123 zeggen dus houd het op sp grtn Arien
kan je nog wat foto,s maken iets minder uitvergroot ????
[Bewerkt door arienvanoord op 21-01-2014 om 21:48 NL]
- Carcharoides
- Contacteer:
Antw: Antw: Wat is dit voor tandje ?
Posterior ziet er volgens mij wel iets anders uit. Denk dat het de laatste of de een na laatste laterale is.arienvanoord schreef:
Hoi ben volgens mij is jou tandje een posterior Carcharias sp welke kan ik niet 123 zeggen dus houd het op sp grtn Arien
Vergelijk maar eens via: http://elasmo.com/cunningham/c_taurus/sc_ct-dent.html
[Bewerkt door Gerard Verwey op 21-01-2014 om 21:54 NL]

Hallo Pascal, hier een van de andere zijde. hoop dat dit goed is.
Groet,Ben
0000000000
Hallo Gerard , klopt er is een bijspits verdwenen.Gerard Verwey schreef:
@Aaron, Mag ik je argumenten weten van deze determinatie? Ben benieuwd. Ik zie het er niet 123 in.
Groeten, Gerard
Groet,Ben
0000000000
- Carcharoides
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Wat is dit voor tandje ?
Hij lijkt goed te matchen bij mijn voorbeeld dan toch?scherven schreef:Hallo Gerard , klopt er is een bijspits verdwenen.Gerard Verwey schreef:
Groeten, Gerard
Groet,Ben
Hoi Peter, dat zou mooi zijn . Ik doe niks met haaientanden maar zoek voor een ander forum lid. Dus bijzonderheden laat ik determineren. Forams hebben mijn voorkeur.donckey schreef:
Aaron,
Isurolamna gracilis is inderdaad spaarzaam aangetroffen in het Mistebed. En is er een echt zeldzame verschijning! Volgens Reinecke et al, 2012, Is het, ondanks het vaak nog redelijk frisse uiterlijk van deze tanden, toch zeer waarschijnlijk dat ze afkomstig zijn uit ouder materiaal. In het byzonder het Rupelian of heel misschien uit Chattian sediment onder het Mistebed.
Moet wel zeggen dat ik je kennis en vermogen om zo'n tandje van foto's te determineren bewonder Aaron
En Ben, als dit inderdaad een I. gracilis is dan heb je een tandje gevonden dat erg zeldzaam voor Miste is
Peter
Groet,Ben
0000000000
ik denk wel dat Gerard goed zit,
Gr Frank
Gr Frank
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.
zijn eigen domheid te bevatten.