is dit ook een bewerkte steen ??
is dit ook een bewerkte steen ??
dit stenen voorwerp gevonden , wie kan mij hier meer over vertellen ????
gr martin
m.v.g.
martin
martin
Re: is dit ook een bewerkte steen ??
haalo, Martin. Leuk stukje steen met bryozoen en naaldjes. maar ik zie er geen werktuig in. de beschadigingen zijn vermoedelijk van transport. Geen duidelijke retouchjes.
Ben.
0000000000
Naar mijn mening zou dit misschien een afslagje kunnen zijn. Moeilijk te zeggen vanaf de foto's. Zeker geen (bewerkt) werktuigje.
Peter
Peter
donckey
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Zie ik het goed dat de laatste foto de enige is van de 'onderzijde'? Ik zie niet meteen een slagbult.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Dat klopt maar dat kan ook komen omdat de samenstelling en kleur van het vuursteen net iets anders (lichter) is. Iets verder zie je een kleine inkeping dat heeeel misschien een slaglitteken zou kunnen zijn. Overigens kunnen zgn slagbulten en bijbehorende fenomenen ook ontstaan door het botsen en daardoor kraken met andere stenen tijdens het transport in ijs of door smeltwater. Toch kan ik een afslag voor alsnog niet honderd procent uitsluiten,
Peter
Peter
donckey
hallo ben
die bryozoen , is dat het witte puntje links op foto 6 ?
en wat is een duidelijke retouche , dat zijn toch de karteltjes op de snij kanten ?
gr martin
die bryozoen , is dat het witte puntje links op foto 6 ?
en wat is een duidelijke retouche , dat zijn toch de karteltjes op de snij kanten ?
gr martin
m.v.g.
martin
martin
he peter
bedankt voor je reactie , ik ga toch wat meer op andere dingen letten denk ik ,maar het leek wel een mooi steentje.
gr martin
bedankt voor je reactie , ik ga toch wat meer op andere dingen letten denk ik ,maar het leek wel een mooi steentje.
gr martin
m.v.g.
martin
martin
he frederik
jullie kenners zien dat gelijk he , ik nu ook denk ik heb hem vergeleken met mijn andere eerste vondst , en zie wel het verschil ,gr martin
jullie kenners zien dat gelijk he , ik nu ook denk ik heb hem vergeleken met mijn andere eerste vondst , en zie wel het verschil ,gr martin
m.v.g.
martin
martin