zee egels
- phurkxkens
zee egels

Kan iemand deze egel voor mij determineren? Hij staat op Marktplaats en ik wil hem kopen
Zee-egelfanaat
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: zee egels
Hallo,dit zijn recente Zee-egels van de soort Zeeklitten.
Je kunt er hopen van vinden op het strand.
GR
Je kunt er hopen van vinden op het strand.
GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo hier een paar van mij,gevonden op het strand in Knokke.
Latijnse naam Echinocardium cordatum.
Dit is de witte soort,maar je hebt nog een andere soort,de paarse die zijn groter en een stuk zeldzamer op het strand.
Als je wilt mag je er een paar komen ophalen in Knokke.
GR
strandjutters
- phurkxkens
Pascal,
Bedankt voor je determinatie,
maarre... ik kom niet zo vaak in Knokke.
Kun je mij er niet een paar opsturen die je 'over' hebt?
Bedankt voor je determinatie,
maarre... ik kom niet zo vaak in Knokke.
Kun je mij er niet een paar opsturen die je 'over' hebt?
Zee-egelfanaat
- strandjutters
Hallo Peter,dit zal moeilijk zijn,deze soort is dunschalig en breekt bij de minste schok.
GR
GR
strandjutters
Deze recente zee-egels liggen vrij regelmatig voor op het Noordzeestrand. Van Zeeland totaan de Wadden. Vooral na harde wind. De hele exemplaren bevatten vaak nog wel stinkende vleesresten...
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
- strandjutters
Hallo,ja ze kunnen lekker stinken 
Met die witte neem ik de tijd tot ze droog zijn op het strand,dit duurt niet zo lang.
De paarse moet je meenemen zoals ze zijn,net zoals de zeeappels,die kom je niet vaak tegen.
Dan lekker op een afstand laten drogen,en wat fibrese erop spuiten,je neus wilt ook wat
Heb ooit zo een paarse meegegeven met Bram denk ik,één van de twee die ik ooit volledig heb gevonden.
Ook heb ik de witte eens opgevuld met kalk,deze blijven hard en goed natuurlijk,daar kan je mee knikkeren
GR

Met die witte neem ik de tijd tot ze droog zijn op het strand,dit duurt niet zo lang.
De paarse moet je meenemen zoals ze zijn,net zoals de zeeappels,die kom je niet vaak tegen.
Dan lekker op een afstand laten drogen,en wat fibrese erop spuiten,je neus wilt ook wat

Heb ooit zo een paarse meegegeven met Bram denk ik,één van de twee die ik ooit volledig heb gevonden.
Ook heb ik de witte eens opgevuld met kalk,deze blijven hard en goed natuurlijk,daar kan je mee knikkeren

GR
strandjutters
Je bedoeld vast opgevuld met gips. Dat werkt inderdaad erg goed.
Voor de vleesresten kun je ook alcohol gebruiken heb ik begrepen. Een hydroxide gaat vast ook werken, maar ik weet niet of dat de schaal ook nog brozer maakt.
Voor de vleesresten kun je ook alcohol gebruiken heb ik begrepen. Een hydroxide gaat vast ook werken, maar ik weet niet of dat de schaal ook nog brozer maakt.
Kennis telt!
- strandjutters
Hallo Herman,nee het was geen gips,eigenlijk was het stopverf,waar je mee scheurtjes en barsten opvult in muren voor het schilderen,dit is redelijk flexibel en met een druppel water erbij kon je het met een spuitje in de mond aanbrengen,tot het uit de kont kwam.Niet te hard duwen op het laatste moment of het vlette open.
GR
GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo,hier een tweetal die ik heb opgevuld een paar jaar geleden,de eerste zonder stekels de tweede met stekels,je ziet enkel een beetje wit aan de mond en de kont,maar dit stoort niet en ze zijn knoerhard.
Stopverf krimpt niet en zet niet uit bij het drogen.
GR
strandjutters