Cap Blanc Nez - Ontplofte vissen of ingestorte graafgangen
Cap Blanc Nez - Ontplofte vissen of ingestorte graafgangen

we hebben reeds een draadje ergens lopen, maar kon het niet meteen trug vinden, sry
er lagen er feitelijk meer dan deze drie op het strand, maar was al zó geladen

Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures
Antw: Cap Blanc Nez - Ontplofte vissen of ingestorte graafgangen

nog enen
do faillures
do faillures

de lengtes zijn allen ongveer 3-4-5 cm
do faillures
do faillures
- Hieronymus
- Contacteer:
de laatste is misschien en uiteengevallen haaiencoproliet?????
:) kan misschien wel eens zijn

Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com
Hoi Fitch,
Een vorige keer heb ik mij nog kunnen inhouden, maar ik bemerk dat ik de term ontplofte vis toch maar moeilijk voorbij kan zien komen zonder daarover een opmerking te willen plaatsen.
Het is dan ook niet een opmerking in de eerste plaats tegen jouw gebruik van het woord, omdat jij volgens mij er alleen mee verwijst naar een eerdere discussie. En dat is wel te begrijpen omdat het duidelijk is dat we weer met een een of ander vissig iets te maken hebben.
De discussie staat hier:
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 1341#14459
Wanneer je een plaatje steen vind met daarop wat verspreide schubjes, dan is het veronderstellen dat het om een ontplofte vis gaat m.i. echt de grootste onzin.
Dat een beestje in de lichaamsholte gas kan ontwikkelen en dat \'ie dan later lek kan gaan vind ik aardige veronderstelling. Datdat met enig geweld gepaard gaat: ok.
Dat daaruit volgt dat dat verklaart waarom de schubjes dan uit verband liggen vind ik niet ok. Bij een ontploffende vis zal de huid nog in tact zijn (stel ik mij zo voor), en de schubjes gewoon aan elkaar blijven zitten.
Wanneer een vis ontbindt, en er komt het minste of geringste water overheen gespoeld, of er graaft een wormpje door het kadavertje, dan zullen de schubjes uit verband raken. Ook wanneer het visjes al bedekt is, maar wormpjes het alsnog weten te vinden.
Het vinden van verspreide schubjes kan nooit een overtuigend argument zijn voor het ontploffen van die vis.
Ik verwacht op zijn minst een analyse van het schubbenpatroon, huid die gedeeltelijk binnenste buiten ligt, een vis die in volledig verband ligt op alleen de opengereten buikholte na...
De vorige discussie was al gesloten, maar ik kon het toch niet laten om er toch nog eens mijn eigen mening over te geven.
Met vriendelijke groeten,
Erik
Een vorige keer heb ik mij nog kunnen inhouden, maar ik bemerk dat ik de term ontplofte vis toch maar moeilijk voorbij kan zien komen zonder daarover een opmerking te willen plaatsen.
Het is dan ook niet een opmerking in de eerste plaats tegen jouw gebruik van het woord, omdat jij volgens mij er alleen mee verwijst naar een eerdere discussie. En dat is wel te begrijpen omdat het duidelijk is dat we weer met een een of ander vissig iets te maken hebben.
De discussie staat hier:
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 1341#14459
Wanneer je een plaatje steen vind met daarop wat verspreide schubjes, dan is het veronderstellen dat het om een ontplofte vis gaat m.i. echt de grootste onzin.
Dat een beestje in de lichaamsholte gas kan ontwikkelen en dat \'ie dan later lek kan gaan vind ik aardige veronderstelling. Datdat met enig geweld gepaard gaat: ok.
Dat daaruit volgt dat dat verklaart waarom de schubjes dan uit verband liggen vind ik niet ok. Bij een ontploffende vis zal de huid nog in tact zijn (stel ik mij zo voor), en de schubjes gewoon aan elkaar blijven zitten.
Wanneer een vis ontbindt, en er komt het minste of geringste water overheen gespoeld, of er graaft een wormpje door het kadavertje, dan zullen de schubjes uit verband raken. Ook wanneer het visjes al bedekt is, maar wormpjes het alsnog weten te vinden.
Het vinden van verspreide schubjes kan nooit een overtuigend argument zijn voor het ontploffen van die vis.
Ik verwacht op zijn minst een analyse van het schubbenpatroon, huid die gedeeltelijk binnenste buiten ligt, een vis die in volledig verband ligt op alleen de opengereten buikholte na...
De vorige discussie was al gesloten, maar ik kon het toch niet laten om er toch nog eens mijn eigen mening over te geven.
Met vriendelijke groeten,
Erik
dank je erik. nu wou ik wel aanvullen dat de term \'ontplofte vis\' enkel diende om in \'onderwerp\' iets herkenbaar te schrijven voor iedereen 
ik kan hier niets van maken, die ontplofte vis en graafgangen laten me echt niet overtuigd achter. idd, er zijn schubben en dergelijke te zien .. maar verder of dit kom ik niet.
toch leuk om zien dat ik niet alleen probleem met de vis heb

ik kan hier niets van maken, die ontplofte vis en graafgangen laten me echt niet overtuigd achter. idd, er zijn schubben en dergelijke te zien .. maar verder of dit kom ik niet.
toch leuk om zien dat ik niet alleen probleem met de vis heb

do faillures
do faillures
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
In het boek \'Fossils of the Chalk\' vind ik niets terug over ontplofte vissen. Wel wordt er melding gemaakt van de met visresten beklede graafgangen van één of ander diertje. Dit is vrij algemeen. Mijn conclusie is bijgevolg dat het meer dan waarschijnlijk bijna altijd om graafgangen gaat, dus heeft Erik zeker een punt m.i.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- trilobietje
\"Met visresten beklede graafgangen\" ...
Hoe moet ik me dat voorstellen ? Dat is dan toch dat een beestje ergens een gang maakte en er toevallig wat visresten lagen die dan zo mee in die gang kwamen. Toch niet dat dat diertje die visresten doelbewust gebruikte ??
Hoe moet ik me dat voorstellen ? Dat is dan toch dat een beestje ergens een gang maakte en er toevallig wat visresten lagen die dan zo mee in die gang kwamen. Toch niet dat dat diertje die visresten doelbewust gebruikte ??
wie niet zoekt, niet vindt
Antw: Antw: Cap Blanc Nez - Ontplofte vissen of ingestorte graafgangen
Weet niet om welk beestje het hier gaat, maar het lijkt me waarschijnlijk dat vis deel uit maakte van het menu. Misschien een kreeftachtige?trilobietje schreef:
\"Met visresten beklede graafgangen\" ...
GIMME A HUG!
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/