Geologisch Evenement Amsterdam

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Plaats reactie
fossielenverzamelaar
Geologisch Evenement Amsterdam

Bericht door fossielenverzamelaar » 24 feb 2014, 13:50

Hallo Allemaal,

Ik zou graag binnenkort naar een fossielen beurs willen gaan om er wat leuke fossielen te kunnen kopen en om een dagje gezellig wat ervaring op te doen en rond te kijken naar de prachtige stukken. Nu zag ik helaas dat de meeste beurzen voor mij veel te ver weg zijn. Maar degene die mij waarschijnlijk wel zal lukken is het evenement in Amsterdam.

Helaas kan ik er niet veel informatie over vinden en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn vraag is, of het er redelijk groot is, of enkel een klein kamertje met enkele kraampjes? En worden er ook fossielen verkocht?

Dirk
Antw: Geologisch Evenement Amsterdam

Bericht door Dirk » 24 feb 2014, 17:27

Beste Fossielenverzamelaar,

De stichting GEA (Geologische Activiteiten) bestaat al lang en kan gerust een serieuze partij in Nederland genoemd worden, net als de NGV (Nederlandse Geologische Vereniging). Van beide ben ik al jaren tevreden lid.
Helaas zijn er in Nederland blijkbaar meer mineralen- dan fossielenverzamelaars, en dat zie je bij deze verenigingen terug. Vaak worden op deze beurzen, die normaal heel professioneel van opzet zijn, de fossielen overschaduwd door mineralen.
Maar dat laat onverlet, dat je er zomaar enkele prachtige fossiel-aanwinsten kunt scoren.
Ik ben zelf dan niet in de gelegenheid te gaan, maar zou het leuk vinden, als je, als je wel gaat, jouw ervaring vervolgens met ons deelt.
Succes!

Dirk

donckey
Antw: Geologisch Evenement Amsterdam

Bericht door donckey » 27 feb 2014, 16:39

De Gea-beurs is op 6 april '14. Locatie "Amstelborgh" (grote hal bij de bowlingbaan op golfbaan Amstelborgh) vlak bij de Arena in Zuid Oost. De Geabeurs is een mineralen en fossielenbeurs (meer mineralen dan fossielen) met vele standhouders, richting honderd, die al vele jaren 2 x per jaar wordt georganiseerd. Er zijn altijd stands te vinden met fossielen. Als je tijd hebt is het altijd een aanrader voor de prijs hoef je het niet te laten

donckey

Plaats reactie