Evolutie en Fossielen: Nieuwe pagina
Evolutie en Fossielen: Nieuwe pagina
Er is een nieuwe pagina toegevoegd over Evolutie en fossielen. Ook te vinden in het menu \"Fossielen\".
http://www.fossiel.net/informatie/evolutie.php
http://www.fossiel.net/informatie/evolutie.php
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
Antw: Evolutie en Fossielen: Nieuwe pagina
Dat is een zeer goede aanwinst voor het forum!
En toch... wil ik er als bioloog op wijzen dat Darwin het met de fittest niet heeft over de sterkste.
Ik lees:\" Alleen de sterkste individuen zullen overleven (\"survival of the fittest\"). Deze sterkere individuen zullen zich ook in verhouding meer voortplanten, zodat sterkere eigenschappen verspreid wordt binnen de populatie. \"
Met fittest bedoelt Darwin de best aangepaste individuen. Het idee dat de sterkste overleven is een populaire manier van spreken, maar is er tegelijkertijd eentje die naar mijn mening meer raakvlakken heeft met Sociaal Darwinisme dan met evolutie. De sterkste is niet per definitie de best aangepaste.
groeten, Erik
En toch... wil ik er als bioloog op wijzen dat Darwin het met de fittest niet heeft over de sterkste.
Ik lees:\" Alleen de sterkste individuen zullen overleven (\"survival of the fittest\"). Deze sterkere individuen zullen zich ook in verhouding meer voortplanten, zodat sterkere eigenschappen verspreid wordt binnen de populatie. \"
Met fittest bedoelt Darwin de best aangepaste individuen. Het idee dat de sterkste overleven is een populaire manier van spreken, maar is er tegelijkertijd eentje die naar mijn mening meer raakvlakken heeft met Sociaal Darwinisme dan met evolutie. De sterkste is niet per definitie de best aangepaste.
groeten, Erik
Antw: Evolutie en Fossielen: Nieuwe pagina
Leuk! aardig om te melden dat de evolutietheorie ook in de sociale wetenschappen zeer bruikbaar is, je kunt er begrippen als \"goed\" en \"slecht\" mee verklaren, een stroming in de oganisatiekunde heet de populatie-ecologie en last but not least: het ontstaan en overwinnen van bepaalde religies kun je er meeverklaren!
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Evolutie en Fossielen: Nieuwe pagina
Inderdaad een zeer terechte opmerking.erik schreef:
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)